Sociologie Bucuresti an I


Test Autoevaluare: psihologia educatiei sem 1 - Sem 1 - 2010-2011 (895)
Test adaugat de :soryina

1 ) (40 - ADEV/FALS) (a ai ales : )
   Aptitudinile constituie latura instrumental-operationala a personalitatii si reprezinta insusirile psihice si fizice relativ stabile care-i permit omului sa efectueze cu succes anumite forme de activitate.
  • Adevarat Fals
2 ) (36 - ADEV/FALS) (a ai ales : )
   Stadiul de dezvoltare reprezinta o perioada dintr-o secventa de dezvoltare mai larga, fiecare cu specificul si caracteristicile ei, cu abilitati, comportamente, motive, sentimente sau emotii, intalnite si acestea in literatura de specialitate sub denumirea de „acumulari cantitative”, ce formeaza impreuna un tot unitar, cu o structura coerenta.
  • Adevarat Fals
3 ) (14 - ADEV/FALS) (a ai ales : )
   Metoda analizei produselor activitatii faciliteaza intercunoasterea, educa la elevi curajul raspunderii.
  • Adevarat Fals
4 ) (51 - MULTI SELECT) (abc ai ales : )
   Printre metodele cele mai frecvent utilizate de psihologia educatiei enumeram:
  • a. observatia
  • b. analiza produselor activitatii
  • c. ancheta
5 ) (54 - MULTI SELECT) (b ai ales : )
   Pedologia este:
  • a. stiinta de a-i invata pe toti, toate
  • b. stiinta copilului
  • c. psihologia muncii
  • d. b
6 ) (44 - ADEV/FALS) (a ai ales : )
   Clasa de elevi constituie o grupare umana de munca cu specific de invatare, care presupune participarea la o sarcina sau activitate comuna, pe fundalul unui tel comun ce duce la consituirea unor raporturi functionale, de comunicare intre copii, definind o ierarhie de status-uri de care se leaga apoi aprecieri diferentiate in grup.
  • Adevarat Fals
7 ) (52 - MULTI SELECT) (c ai ales : )
   Experimentul psihopedagogic reprezinta o forma particulara a experimentului natural si este de tip constatativ si ……………… .
  • a. proiectiv
  • b. sintetic
  • c. formativ
  • d. educativ
8 ) (38 - ADEV/FALS) (a ai ales : )
   Spre deosebire de teoriile de dezvoltare fizica si sociala, teoriile de dezvoltare cognitiva incearca sa explice progresele intelectuale, cantitative si calitative, ce au loc in timpul dezvoltarii.
  • Adevarat Fals
9 ) (57 - MULTI SELECT) (b ai ales : )
   Potrivit conceptiei lui J.Fr.Herbart, pedagogiei ii sunt proprii trei notiuni fundamentale:
  • a. predarea-invatarea-evaluarea
  • b. guvernarea-invatamantul-educatia morala
  • c. aperceptie-captarea interesului-secventele lectiei
  • d. a
  • e. c
10 ) (49 - MULTI SELECT) (abcde ai ales : )
   Psihologia educatiei studiaza:
  • a. legile activitatilor psihice si psihosoaciale ale celor supusi influentelor educationale
  • b. conditiile de existenta scolara a elevului si toate procesele sale de invatare
  • c. bazele psihologice ale instruirii si educarii
  • d. fundamentarea psihologica a metodelor de actiune si interventie asupra dezvoltarii psihice a copilului
  • e. relatiile dintre educator si educat
11 ) (7 - ADEV/FALS) (f ai ales : )
   Psihologia educatiei se afla in conexiune atat cu disciplinele psihologice, dar si cu cele educative si cu cele exacte.
  • Adevarat Fals
12 ) (53 - MULTI SELECT) (bc ai ales : )
   In conceptia lui J.Fr.Herbart, pedagogia depindea de:
  • a. sociologia educatiei
  • b. filosofia practica
  • c. psihologie
13 ) (50 - MULTI SELECT) (abcde ai ales : )
   Psihologia educatiei se afla in conexiune cu:
  • a. psihologia copilului
  • b. psihologia medicala
  • c. psihologia varstelor
  • d. defectologia si logopedia
  • e. psihologia sociala
14 ) (23 - ADEV/FALS) (f ai ales : )
   Un reprezentant de seama al pedagogiei sociale- Wilhelm August Lay- a adaugat teoriei bazata pe cunoasterea copilului pe cale experimentala un nou element, respectiv analiza fenomenelor biologice.
  • Adevarat Fals
15 ) (66 - MULTI SELECT) (b ai ales : )
   Perioada de varsta de la 3 ani la 6/7 ani a fost numita a doua copilarie sau:
  • a. anteprescolaritatea
  • b. prescolaritate
  • c. pubertate
  • d. nici un raspuns nu este valabil

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: