Geografie an II


Test Autoevaluare: DPPD - Pedagogie II (T.M.I. + T.M.E.) - Sem 1 - 2009-2010 (568)
Test adaugat de :riusma

1 ) (11 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
   Problematizarea este o varianta moderna a conversatiei euristice.
  • Adevarat Fals
2 ) (81 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
   Problematica didacticii generale cuprinde:
  • a. Finalitatile procesului de invatamant, continutul invatamantului, analiza procesului de invatamant (de la obiective spre alte elemente ale structurii de baza), principiile didactice, metodele de invatamant, organizarea activitatii scolare.
  • b. Principiile procesului de invatamant, teoria si metodologia obiectivelor educationale, continutul invatamantului, metodologia instruirii, mijloace de invatamant si strategii didactice, moduri si forme de organizare a procesului de invatamant, evaluarea randamentului scolar, proiectarea pedagogica.
  • c. Ambele variante.
3 ) (1 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   „Procesul de invatamant este singura forma de organizare a activitatii instructiv-educative”
  • Adevarat Fals
4 ) (41 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
   Eficienta este exprimata de raportul dintre rezultatele obtinute si conditiile, resursele utilizate.
  • Adevarat Fals
5 ) (30 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Profesorul care se foloseste de posibilitatile participative ale elevilor in procesul de invatare, de initiativele si expectantele elevilor pe care le valorifica in proiectarea si derularea activitatilor educationale este caracterizat ca avand un stil de predare dominator.
  • Adevarat Fals
6 ) (78 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
   “O serie de comportamente ale elevilor sunt interpretate ca deviante de catre profesor si in consecinta poate adopta o atitudine coercitiva sau poate opta pentru o atitudine deschisa”. Din perspectiva comportamentului social observabil al profesorului, ca persoana care atribuie si evalueaza “rolurile” elevilor, aceasta este o caracteristica a:
  • a. stilului negociator
  • b. stilului dominator
  • c. stilului fratern
  • d. stilului autoritar
  • e. stilului democratic
7 ) (122 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
   Gasiti corespondenta dintre coloane pentru stilurile de invatare.
    #. Stilul analitic. A. Examinarea partiala a materialului de studiu ,argumentarea concluziilor.
    $. Stilul sintetic. B. Capacitate mare de organizare globala a materialului.
  • a. #A, $B
  • b. #B, $A.
8 ) (28 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Profesorul care se foloseste de posibilitatile participative ale elevilor in procesul de invatare, de initiativele si expectantele elevilor pe care le valorifica in proiectarea si derularea activitatilor educationale este caracterizat ca avand un stil de predare autoritar.
  • Adevarat Fals
9 ) (74 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
   Proiectarea predarii eficiente presupune realizarea urmatoarelor operatii pedagogice specifice:
  • a. Formularea obiectivelor, comunicarea interactiva a continutului; indrumarea activitatii elevilor; aprecierea rezultatelor obtinute.
  • b. Selectarea continutului, comunicarea interactiva a continutului; indrumarea activitatii elevilor; aprecierea rezultatelor obtinute.
  • c. Comunicarea interactiva a continutului; indrumarea activitatii elevilor; aprecierea rezultatelor obtinute.
10 ) (86 - SINGLE SELECT) (E ai ales : )
   Una din caracteristicile elevului care invata eficient este:
  • a. Provine dintr-un mediu social mai avantajat decat alti copii.
  • b. Are o baza materiala mai buna decat alti copii.
  • c. Are frati si surori.
  • d. Ii place muzica.
  • e. Isi controleaza sentimentele in maniera adecvata.
11 ) (38 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Etapele invatarii active sunt predarea in vederea invatarii active si diferentierea instruirii.
  • Adevarat Fals
12 ) (99 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
   Functiile generale ale evaluarii sunt:
  • a. Functia constatativa si functia diagnostica.
  • b. Functia prognostica si functia evaluativa.
  • c. Functia evaluativa, functia prognostica si functia diagnostica.
  • d. Functia constatativa, functia diagnostica si functia prognostica.
13 ) (35 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Profesorul care rezolva toate problemele grupurilor este caracterizat ca fiind non-directiv.
  • Adevarat Fals
14 ) (79 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
   Precizati care din urmatoarele concepte sugereaza cel mai bine legatura dintre evaluator si evaluat pe tot parcursul procesului didactic, pe de o parte, si legatura activitatii de evaluare cu activitatea de predare si de invatare, pe de alta parte:
  • a. evaluare (evaluation)
  • b. assessement (lat.assidere – a sta langa)
  • c. masurare
  • d. apreciere
  • e. decizie
15 ) (34 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Profesorul care incurajeaza elevii sa rezolve probleme este caracterizat ca fiind directiv.
  • Adevarat Fals

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: