Psihologie Bucuresti an III


Test Autoevaluare: psihologia educatiei (posibil licenta) - Sem 2 - 2012-2013 (1733)
Test adaugat de :claudia

1 ) (10 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Educatia reprezintă modalitatea prin care societatea transmite tinerelor generatii, intr-o maniera nestructurata si nesistematizata, valorile, cunoaşterea, credintele, modurile de comunicare specifice, cu scopul dezvoltarii individului ca personalitate conforma societatii.
  • Adevarat Fals
2 ) (15 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Wilhelm August Lay considera, in teoria sa asupra educatiei, ca procesul educativ reprezinta:
   A. modelarea scolarilor
   B. un sir de influente venite din mediul inconjurător sau produse de educator
   C. actiunea de prelucrare a influentelor venite din mediul inconjurător sau produse de educator
   D. predarea noilor informatii în pasi mici
   E. aplicatii practice
   F. reactiile scolarilor
  • a. A, B, E
  • b. B, D, F
  • c. B, C, F
  • d. C, D, F
3 ) (10 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Cele patru stadii ale teoriei operatiilor stabilite de psihologul J.Piaget se numesc:
   A. senzorio-motor
   B. preoperational
   C. stadiul incredere versus indoiala
   D. stadiul senescentei
   E. stadiul operatiilor concrete
   F. stadiul operatiilor formal-abstracte
  • a. A, B, C, D
  • b. A, B, E, F
  • c. C, D, E, F
  • d. niciun raspuns nu este corect
4 ) (9 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   Din procesul general al integrarii sistemului psihic uman se desprind trei tipuri de legaturi:
   A. innascute, primare
   B. secundare, bazate pe principiul conditionarii
   C. tertiare
  • a. A, C
  • b. A
  • c. B, C
  • d. A, B, C
5 ) (5 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Delincventa juvenila se refera la:
  • a. Totalitatea conduitelor care incalca norma juridical si care apartin minorilor
  • b. Devierea de la normele psihomorale, determinata preponderant de cauze endogene care afecteaza functionarea normal a psihicului uman
  • c. Comportament ce impiedica pe copil sa beneficieze de ecperientele educationale si sociale obisnuite, atat in scoala, cat si acasa.
6 ) (14 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Psihologia educatiei dispune de un ansamblu de metode si tehnici de cercetare si investigare. Astfel, printre metodele cel mai frecvent utilizate in psihologia educatiei se numara si:
   A. observatia psihopedagogica
   B. evaluarea psihologica
   C. convorbirea
   D. analiza produselor activitatii
  • a. A, B, C
  • b. B, C, D
  • c. A, C, D
7 ) (6 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   Printre formele de devianta identificam:
   A. Aderarea la forme de subcultura
   B. Fuga de la scoala
   C. Neparticiparea la competitiile sportive scolare
   D. Abandonul scolar
   E. Neparticiparea la olimpiade
   F. Conduitele violente
   G. Toxicomania
   H. Suicidul
  • a. A, C, D, F, G
  • b. B, D, E, F, G
  • c. A, B, C, D, E
  • d. B, D, F, G, H
  • e. B, C, E, G, H
8 ) (7 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Profesionalismul (tactul pedagogic, talentul si daruirea etc.) profesorului deriva din imbinarea factorilor ce tin de:
   A. pregatirea de specialitate (ca rezultat al cunostintelor si deprinderilor dobandite pe parcursul instruirii oferite de specializarea universitara);
   B. pregatirea psihopedagogica (rezultatul pregatirii prin intermediul disciplinelor psihopedagogice: psihologia educatiei, pedagogie, didactica specialitatii, mamagement educational si alte discipline de specialitate psihopedagogica);
   C. aptitudinile pedagogice (aptitudini devenite capacitati in urma exersarii lor in contextul practicii pedagogice si care permit realizarea efectiva a actului educational).
  • a. A, B
  • b. B, C
  • c. A, B, C
  • d. C
9 ) (1 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   Conditiile pentru o convorbire eficienta in relatia profesor-elev sunt:
   A. Conservarea statutului autoritar al profesorului
   B. Mentinerea interesului elevului pe parcursul convorbirii;
   C. Asigurarea unui climat destins, de siguranta si incredere pentru desfasurarea convorbirii;
   D. Formularea unor intrebari cat mai clare
   E. Castigarea increderii elevului;
   F. Evidentierea erorilor cognitive pe care elevul le face
   G. Inversarea rolurilor profesor - elev pentru dezvoltarea empatiei
  • a. A, E, F, G
  • b. C, D, F, G
  • c. A, B, D, G
  • d. B, C, D, E
  • e. B, D, E, G
10 ) (27 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Dupa ce noi informatii sunt invatate, pot fi comparate cu cele invatate anterior, identificand similaritatile usor de confundat. Ca rezultat, reteaua sau schemele initiale sunt extinse, pentru a cuprinde noi informatii. De asemenea, exista efecte asupra interferentelor, astfel incat:
  • a. interferentele sunt reduse
  • b. interferentele faciliteaza invatarea
  • c. nu intervin nici un fel de interferente.
11 ) (12 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   In functie de prezenta sau absenta intentiei de a observa, observatia, ca metoda a psihologiei educatiei, se clasifica in observatie directa si observatie indirecta.
  • Adevarat Fals
12 ) (12 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Evolutiile sociale contemporane au pus in evidenta existenta a numeroase alte surse de educatie de tip extra si nonscolar. Educaţia nonformala, de exemplu, se refera la:
  • a. educatia care se realizeaza in scoala prin metode alternative, nonconformiste, moderne
  • b. educatia care se realizeaza prin numeroase institutii sociale, cultural-stiintifice, mass-media, cu relevanta educaţionala
  • c. educatia care se realizeaza prin influente spontane, nesistematice, tranzitorii
13 ) (39 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Grupul de covarstnici ofera copilului posibilitatea de a se manifesta spontan si natural, ceea ce da nastere sentimentelor de prietenie si legaturilor emotionale speciale. Ca atare, grupulde covarstnici este considerat o forma de socializare:
  • a. primara
  • b. secundara
  • c. tertiara
14 ) (31 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Inteligenta este unul dintre elementele constelatiei factorilor interni ai performantei scolare. unul dintre factorii de baza ai reusitei scolare este:
  • a. inteligenta generala
  • b. inteligenta verbala
  • c. inteligenta scolara
  • d. inteligenta sociala
  • e. inteligenta emotionala
15 ) (8 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Potrivit conceptiei Mariei Montessori, dezvoltarea fiintei umane nu este consecinta actiunii unor stimuli exteriori, ci a unor impulsuri interioare naturale, numite de ea „germeni misteriosi”, ce actioneaza sub imperiul anumitor legi. Perioada de crestere a fiintei umane (indeosebi in prima ei parte, adica pana la 6 ani) este marcata de sensibilitati speciale, ceea ce a determinat-o pe M. Montessori s-o numeasca:
  • a. perioada de crestere si dezvoltare
  • b. perioada senzitivă
  • c. perioada de incubatie
  • d. periodizare

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: