Psihologie Bucuresti an III


Test Autoevaluare: psihologia educatiei (posibil licenta) - Sem 2 - 2012-2013 (1732)
Test adaugat de :claudia

1 ) (1 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
   Convorbirea este metoda psihologica prin care se recolteaza date despre viata interioara a subiectului, permitand sondarea intentiilor, opiniilor, atitudinilor, aspiratiilor, conflictelor, mentalitatilor, trairilor acestuia, suficient de numeroase, date obţinute intr-un timp scurt, care trebuie ulterior verificate.
  • Adevarat Fals
2 ) (22 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   O exprimare a elevului de genul “invat pentru ca vreau sa cunosc cat mai mult” corespunde unor motive de natura:
  • a. cognitiva
  • b. sociala
  • c. afectiva
  • d. de autorealizare
3 ) (21 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   In desfasurarea activitatii didactice, este ideal ca elevii sa utilizeze primordial:
   A. atentia involuntara
   B. atentia voluntara
   C. atentia postvoluntara
  • a. A, B
  • b. A, C
  • c. C
  • d. A, B, C
4 ) (13 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
   Experimentul psihopedagogic formativ consta in introducerea in grupul cercetat a unor ?factori de progres?, in vederea schimbarii comportamentelor, schimbare constatata prin compararea situatiei initiale cu cea finala.
  • Adevarat Fals
5 ) (33 - MULTI SELECT) (E ai ales : )
   Inteligenta scolara exprima gradul de adaptare a elevului la cerintele activitatii de tip scolar si depinde de factori precum:
   A. variatiile sistemului scolar
   B. sarcinile scolare
   C. personalitatea elevului
  • a. A
  • b. A, B
  • c. B, C
  • d. C
  • e. A, B, C
6 ) (11 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Care sunt caracteristicile ce apartin stadiului senzorio-motor?
   A. dezvoltarea permanentei (stabilitatii) obiectelor
   B. dezvoltarea capacitatilor motrice (castigarea controlului motor)
   C. dezvoltarea gandirii logice si abstracte, sistematice
   D. capacitate foarte mica sau inexistenta de reprezentare simbolica
  • a. A, B
  • b. A, B, C
  • c. A, B, D
7 ) (3 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
   Vandalismul in scoala poate fi interpretat ca un act de razbunare impotriva unei situatii percepute ca nedreapta sau ca un protest impotriva autoritatilor si regulilor scolare.
  • Adevarat Fals
8 ) (15 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Wilhelm August Lay considera, in teoria sa asupra educatiei, ca procesul educativ reprezinta:
   A. modelarea scolarilor
   B. un sir de influente venite din mediul inconjurător sau produse de educator
   C. actiunea de prelucrare a influentelor venite din mediul inconjurător sau produse de educator
   D. predarea noilor informatii în pasi mici
   E. aplicatii practice
   F. reactiile scolarilor
  • a. A, B, E
  • b. B, D, F
  • c. B, C, F
  • d. C, D, F
9 ) (8 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
   In ceea ce privesc optiunile profesionale ale elevilor in vederea cunoasterii si realizarii orientarii scolare si profesionale a elevilor ancheta pe baza de chestionar sau de interviu, ca metoda de cercetare in psihologia educatiei, poate fi lesne intrebuintata.
  • Adevarat Fals
10 ) (14 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Teoria genetic-cognitivă a lui J. Bruner a fost fondată in baza operei lui J. Piaget si prezinta posibilitatea cunoasterii lumii prin modalitatea activa şi modalitatea simbolică.
  • Adevarat Fals
11 ) (16 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Ca forma de activitatea scolara, invatarea este definita ca activitate partial sistematica si nedirijata, desfasurata intr-un cadru organizat si orientata spre asimilarea de cunostinte si formarea structurilor psihice si a personalitatii.
  • Adevarat Fals
12 ) (17 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Un elev inclinat sa faca mereu atribuiri externe pentru esecurile sale din clasa, va avea o stima de sine slaba si, in egala masura, asteptari slabe cu privire la posibilitatile sale de a obtine note foarte bune.
  • Adevarat Fals
13 ) (5 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Delincventa juvenila se refera la:
  • a. Totalitatea conduitelor care incalca norma juridical si care apartin minorilor
  • b. Devierea de la normele psihomorale, determinata preponderant de cauze endogene care afecteaza functionarea normal a psihicului uman
  • c. Comportament ce impiedica pe copil sa beneficieze de ecperientele educationale si sociale obisnuite, atat in scoala, cat si acasa.
14 ) (39 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Grupul de covarstnici ofera copilului posibilitatea de a se manifesta spontan si natural, ceea ce da nastere sentimentelor de prietenie si legaturilor emotionale speciale. Ca atare, grupulde covarstnici este considerat o forma de socializare:
  • a. primara
  • b. secundara
  • c. tertiara
15 ) (3 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Teoria neopsihanalitica cu privire la formarea personalitatii se remarca prin:
  • a. Extinderea rolului factorilor sociali (relatia parinte-copil; experienta socioculturala)
  • b. Determinarea factorilor biologici ai personalitatii
  • c. Identificarea unei noi structuri a sistemului psihic uman fata de teoria dinamica

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: