Psihologie Bucuresti an III


Test Autoevaluare: psihologia educatiei (posibil licenta) - Sem 2 - 2012-2013 (1731)
Test adaugat de :claudia

1 ) (21 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   In desfasurarea activitatii didactice, este ideal ca elevii sa utilizeze primordial:
   A. atentia involuntara
   B. atentia voluntara
   C. atentia postvoluntara
  • a. A, B
  • b. A, C
  • c. C
  • d. A, B, C
2 ) (19 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Invatarea sistematica se canalizeaza in doua directii:
   A. in formarea de priceperi si deprinderi motorii
   B. in formarea de atitudini sociale
   C. in formarea de expresii emotionale corecte
   D. in insusirea de cunostinte si formarea de capacitati intelectuale
  • a. B, C
  • b. A, B, C
  • c. A, D
  • d. C, D
3 ) (2 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Edouard Claparede avea in vederea o scoala care, prin organizare, metode si continut, sa asigure fiecarui elev posibilitatea de a progresa in ritmul sau proprii si care sa indeplineasca urmatoarele caracteristici:
   A. Sa fie alcatuita din clase omogene din punct de vedere al capacitatii intelectuale
   B. Clasele sa fie mobile
   C. Introducerea sistemului optional
   D. Clasele sa fie strict de baieti si strict de fete
  • a. B, C, D
  • b. A, B, C
  • c. A, C, D
  • d. A, B, D
4 ) (29 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Sentimentul propriei eficiente (self-efficacy), ca aprecierea elevului asupra propriilor capcitati de a organiza si duce la indeplinire actiuni necesare pentru atingerea unei performante scolare, poate fi amplificat prin:
   A. atribuiri interne ale succeselor
   B. atribuiri externe ale succeselor
   C. autopersuasiune
   D. obtinerea de succese reale
   E. feed-back-ul adecvat al profesorilor
  • a. A, B, C, D
  • b. A, C, D, E
  • c. B, C, D, E,
  • d. A, B, C, D, E
5 ) (11 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Care sunt caracteristicile ce apartin stadiului senzorio-motor?
   A. dezvoltarea permanentei (stabilitatii) obiectelor
   B. dezvoltarea capacitatilor motrice (castigarea controlului motor)
   C. dezvoltarea gandirii logice si abstracte, sistematice
   D. capacitate foarte mica sau inexistenta de reprezentare simbolica
  • a. A, B
  • b. A, B, C
  • c. A, B, D
6 ) (15 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Wilhelm August Lay considera, in teoria sa asupra educatiei, ca procesul educativ reprezinta:
   A. modelarea scolarilor
   B. un sir de influente venite din mediul inconjurător sau produse de educator
   C. actiunea de prelucrare a influentelor venite din mediul inconjurător sau produse de educator
   D. predarea noilor informatii în pasi mici
   E. aplicatii practice
   F. reactiile scolarilor
  • a. A, B, E
  • b. B, D, F
  • c. B, C, F
  • d. C, D, F
7 ) (8 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
   In ceea ce privesc optiunile profesionale ale elevilor in vederea cunoasterii si realizarii orientarii scolare si profesionale a elevilor ancheta pe baza de chestionar sau de interviu, ca metoda de cercetare in psihologia educatiei, poate fi lesne intrebuintata.
  • Adevarat Fals
8 ) (12 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Evolutiile sociale contemporane au pus in evidenta existenta a numeroase alte surse de educatie de tip extra si nonscolar. Educaţia nonformala, de exemplu, se refera la:
  • a. educatia care se realizeaza in scoala prin metode alternative, nonconformiste, moderne
  • b. educatia care se realizeaza prin numeroase institutii sociale, cultural-stiintifice, mass-media, cu relevanta educaţionala
  • c. educatia care se realizeaza prin influente spontane, nesistematice, tranzitorii
9 ) (20 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Consilierea scolara se axeaza pe unitatea diadica copil-scoala, fiind preocupata de realizarea unei armonii intre cei doi termeni ai relatiei, in vederea desfasurarii unei educatii eficiente si a dezvoltarii optime a personalitatii copilului.
  • Adevarat Fals
10 ) (9 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Jean Piaget formuleaza o concluzie didactica, valabila pana azi: o lectie trebuie sa inceapa cu readucerea in minte a unor idei cunoscute deja, care se leaga firesc de noile idei ce urmeaza a se insusi. Aceasta este de fapt metoda captarii atentiei si a desteptarii interesului pentru ceea ce urmeaza a se preda la lectie, adica atentia involuntara, atat de importanta pentru instruire.
  • Adevarat Fals
11 ) (3 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
   Vandalismul in scoala poate fi interpretat ca un act de razbunare impotriva unei situatii percepute ca nedreapta sau ca un protest impotriva autoritatilor si regulilor scolare.
  • Adevarat Fals
12 ) (30 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Diferentele individuale sunt definitorii pentru gradul de educabilitate al elevilor. Astfel, succesul la invatatura si, implicit, randamentul scolar sunt criterii care se cauta pentru stabilirea concordantei dintre:
  • a. caracteristicile psihofiziologice ale elevului si exigentele mediului scolar
  • b. atribuirile interne si externe ale elevului
  • c. stima de sine si sentimentul eficientei
13 ) (4 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Se considera ca elevii care comit intentionat acte vandale au ca numitor comun un nivel scazut al autocontrolului, stima de sine scazuta, toleranta ridicata la frustrare.
  • Adevarat Fals
14 ) (8 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Potrivit conceptiei Mariei Montessori, dezvoltarea fiintei umane nu este consecinta actiunii unor stimuli exteriori, ci a unor impulsuri interioare naturale, numite de ea „germeni misteriosi”, ce actioneaza sub imperiul anumitor legi. Perioada de crestere a fiintei umane (indeosebi in prima ei parte, adica pana la 6 ani) este marcata de sensibilitati speciale, ceea ce a determinat-o pe M. Montessori s-o numeasca:
  • a. perioada de crestere si dezvoltare
  • b. perioada senzitivă
  • c. perioada de incubatie
  • d. periodizare
15 ) (18 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
   Termenul de “inteligenta scolara” desemneaza, in conceptia lui Jean Piaget (1972) echilibrul dinamic dintre asimilarea cerintelor scolare si acomodarea cu acestea, la diferite niveluri de scolarizare.
  • Adevarat Fals

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: