Psihologie Bucuresti an III


Test Autoevaluare: Licenta - Psihologia Personalitatii - Sem 2 - 2010-2011 (28636)

1 ) (41 - MULTI SELECT) (2 ai ales : )
   Personalitatea este cu atat mai afectata, mai dizarmonica, cu cat:
   a. gradul de corelatie dintre aptitudini si caracter este mai mic
   b. gradul de incompatibilitate dintre aptitudini si caracter este mai mare
   c. gradul de compensare reciproca dintre aptitudini si caracter este mai mic
   d. gradul de competitivitate dintre aptitudini si caracter este mai mare
  • 1. a+b
  • 2. b+c
  • 3. a+d
  • 4. c+d
2 ) (74 - MULTI SELECT) (2 ai ales : )
   Procesele de asimilare si acomodare sunt denumite de J. Piaget:
   a. adaptare
   b. functii cognitive
   c. functii invariante
   d. evolutie graduala
  • 1. a+b
  • 2. a+c
  • 3. b+c
  • 4. b+d
3 ) (34 - MULTI SELECT) (1 ai ales : )
   Specificul stilului cognitiv, dupa Ana Stoica-Constantin, consta in urmatoarele:
   a. reprezinta maniera de a recepta si de a prelucra informatia
   b. reda modul de a percepe, dobandi, stoca, actualiza si transforma informatia
   c. este stabil in timp si in diferite situatii
  • 1. a+b+c
  • 2. a+b
  • 3. b+c
4 ) (63 - MULTI SELECT) (1 ai ales : )
   Gandirea convergenta poate fi descrisa prin urmatoarele caracteristici:
   a. este in stransa legatura cu gandirea divergenta
   b. permite focalizarea efortului cognitiv pe un raspuns unic
   c. permite obtinerea mai multor raspunsuri din categorii variate
  • 1. a+b
  • 2. b+c
  • 3. a+c
5 ) (51 - MULTI SELECT) (1 ai ales : )
   Organiazarea interna a aptitudinilor se refera la:
   a. structurarea elementelor componente
   b. capacitatea de imbinare elementelor componente
   c. capacitatea de interactiune a elementelor componente
   d. operationalizarea elementelor componente
  • 1. a
  • 2. b
  • 3. b+c
  • 4. b+c+d
6 ) (30 - MULTI SELECT) (3 ai ales : )
   Tendintele care s-au conturat in psihologie privind abordarea relatiei inteligenta-creativitate au fost urmatoarele:
   a. creativitatea a fost explicata prin contributia la nivel superior a gandirii logice
   b. inteligenta a fost considerata unul din factorii creativitatii
   c. intre inteligenta si creativitate exista corelatii semnificative, rolul inteligentei in creativitate
   fiind supradimensionat
  • 1. a+b
  • 2. b+c
  • 3. a+b+c
7 ) (27 - MULTI SELECT) (3 ai ales : )
   Conform conceptiei lui H. Ey privind relatia Eu-constiinta, autorul precizeaza:
   a. constiinta reprezinta infrastructura Eului
   b. Eul reprezinta infrastructura constiintei
   c. Eul directioneaza constiinta
   d. Eul are functie de control si integrare a constiintei
  • 1. a+c
  • 2. b+c+d
  • 3. a+c+d
  • 4. b+d
8 ) (22 - MULTI SELECT) (4 ai ales : )
   Eul ideal pune in evidenta:
   a. configurarea sistemului creativ al persoanei
   b. configurarea sistemului proiectiv al persoanei
   c. functia de compensare a Eului
   d. functia motivationala a Eului
  • 1. a+c
  • 2. a+d
  • 3. b+c
  • 4. b+d
  • 5. c+d
9 ) (68 - MULTI SELECT) (3 ai ales : )
   In dezvoltarea aptitudinilor, pe un fond ereditar mediu, corelat cu un mediu inalt favorabil:
   a. aptitudinea poate atinge un nivel inalt de dezvoltare
   b. aptitudinea se dezvolta deasupra nivelului fondului ereditar
   c. ereditatea poate compensa mediul
   d. mediul poate compensa ereditatea
  • 1. a+c
  • 2. b+d
  • 3. a+d
  • 4. c+d
10 ) (26 - MULTI SELECT) (3 ai ales : )
   Un rol important in abordarea aptitudinilor l-a avut scoala behaviorista, care considera ca in formarea aptitudinii un rol important il are:
   a. ereditatea
   b. mediul
   c. educatia
   d. creatia
  • 1. a+d
  • 2. b+c+d
  • 3. b+c
  • 4. a+b+c
11 ) (64 - MULTI SELECT) (4 ai ales : )
   In anumite conditii, deprinderile formate:
   a. se integreaza in structura aptitudinilor
   b. duc la stereotipizarea actiunilor
   c. duc la schematizarea unilaterala a actiunilor
   d. favorizeaza sau defavorizeaza dezvoltarea aptitudinilor
  • 1. a+b+c
  • 2. b+c+d
  • 3. b+c
  • 4. a+b+c+d
12 ) (62 - MULTI SELECT) (2 ai ales : )
   Natura emotional-reactiva a temperamentului:
   a. este evidentiata in anumite tipologii temperamentale
   b. este evidentiata in toate tipologiile temperamentale
   c. este evidentiata numai in tipologiile psihologice
   d. reflecta natura psihica a temperamentului
   e. reflecta latura formala a personalitatii
  • 1. a+e
  • 2. b+d
  • 3. a+d
  • 4. c+d+e
13 ) (24 - MULTI SELECT) (2 ai ales : )
   Gandirea divergenta, descrisa ca o gandire de tip multidirectional, de cautare a unor alternative logice, variate, majoritatea fiind altele decat cele obisnuite, presupune existenta aptitudinilor:
   a. sensibilitatea fata de probleme
   b. flexibilitatea
   c. redefinirea
   d. imaginatia
   e. fluiditatea
   f. caracterul
   g. originalitatea
   h. elaborarea
  • 1. a+b+c+d
  • 2. a+b+c+e+g+h
  • 3. b+c+d+e+f
  • 4. a+b+c+d+e+g+h
14 ) (58 - MULTI SELECT) (2 ai ales : )
   Pornind de la teoria lui Guilford asupra inteligentei, Ana Stoica-Constantin a identificat urmatoarele categorii de aptitudini:
   a. aptitudini matematice
   b. aptitudinea generala sau inteligenta
   c. aptitudinea organizatorica
   d. aptitudini sau factori de grup
   e. aptitudini complexe sau aptitudini speciale
  • 1. a+b+c
  • 2. b+d+e
  • 3. b+c+d
  • 4. c+d+e
15 ) (35 - MULTI SELECT) (4 ai ales : )
   In formarea aptitudinilor complexe superioare:
   a. intodeauna aptitudinile simple care intra in componenta lor sunt superioare
   b. nu intotdeauna aptitudinile simple care intra in componenta lor sunt superioare
   c. intodeauna este importanta prezenta anumitor factori
   d. intotdeauna este important modul de organizare al factorilor
  • 1. a+c
  • 2. a+d
  • 3. b+c
  • 4. b+d

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: