Psihologie Bucuresti an III


Test Autoevaluare: Licenta - Fundamentele Psihologiei2 - Sem 2 - 2010-2011 (34089)

1 ) (64 - MULTI SELECT) (ab ai ales : )
   Nivelul voluntar se subordonează:
  • a. din punct de vedere structural funcţiei reglatoare a conştiinţei (deci, el implică obligatoriu atributul conştiinţei)
  • b. din punct de vedere instrumental, se conectează la subsistemul motivaţional, favorizând şi optimizând finalizarea motivului în scop
2 ) (29 - MULTI SELECT) (abd ai ales : )
   Latura procesuală a memoriei se relevă în succesiunea şi intercondiţionarea a trei faze principale:
  • a. Engramarea sau fixarea (memorarea în acepţiunea tradiţională)
  • b. Păstrarea sau conservarea
  • c. Cumulative
  • d. Ecforarea sau reactualizarea
  • e. Integrativ- interpretative activ
3 ) (34 - MULTI SELECT) (ac ai ales : )
   Apartenenţa viselor la imaginaţie se susţine prin accea că:
  • a. Conţinutul lor vizează în mod frecvent fenomene ireale, care nu se găsesc şi care nu pot exista în realitate
  • b. Dramatizarea în activitatea onirică constă în traducerea gândurilor în imagini şi în coordonarea acestora din urmă într- o succesiune asemănătoare unei piese de teatru
  • c. Chiar în cazul în care conţinutul lor îşi are sursa în experienţa anterioară, modul de combinare a secvenţelor, ca şi ipostazele în care apar sunt absolute inedite, nefiind niciodată simple evocări sau reproduceri a ceea ce s-a întâmplat
4 ) (54 - MULTI SELECT) (a ai ales : )
   Dispoziţiile de moment sunt:
  • a. induse situational prin acţiunea conjugată a unor influenţe conştientizabile sau nu (inconştiente sau subconştiente).
  • b. Concretizate prin raportarea afectivă a omului la lumea externă şi la sine însuşi.
5 ) (75 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Mobilitatea este echivalenta cu instabilitatea.
  • Adevarat Fals
6 ) (8 - MULTI SELECT) (ab ai ales : )
   Noţiunea de reprezentare se foloseşte pentru a exprima două realităţi psihice relativ distincte :
  • a. . una care ţine de produs
  • b. . cealaltă care ţine de proces
7 ) (80 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Termenul de conduită a fost introdus în psihologie de Daniel Lagache.
  • Adevarat Fals
8 ) (84 - ADEV/FALS) (a ai ales : )
   Jocul este prima formă sub care începe să se manifeste şi să se afirme într-o manieră structurată activismul intrinsec al fiinţei umane.
  • Adevarat Fals
9 ) (87 - ADEV/FALS) (a ai ales : )
   Invăţarea trebuie începută încă din primele zile după naştere şi strict corelată cu transformările evolutive care se produc succesiv în plan psihofiziologic general.
  • Adevarat Fals
10 ) (4 - ADEV/FALS) (a ai ales : )
   În sfera existenţei psihice, imaginaţia se distinge prin posibilitatea de a descoperi şi transforma lumea prin intermediul descoperirilor şi transformărilor ce intervin în propria personalitate a subiectului
  • Adevarat Fals
11 ) (11 - MULTI SELECT) (abcd ai ales : )
   În organizarea şi sistematizarea lor internă, reprezentările se organizează pe două axe:
  • a. Calitatea semantica (epistemică) a informaţiei selectate
  • b. Reprezentari înalt relevante, care se apropie de noţiuni, reprezentări mediu relevante şi reprezentari slab relevate, care se intersectează cu percepţiile
  • c. Gradul de generalitate
  • d. Reprezentari individuale, reprezentari particulare sau de specie şi reprezentări generale au de clasă
12 ) (70 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Potrivit conceptiei gestaltiste, la baza gandirii sta invatarea
  • Adevarat Fals
13 ) (10 - MULTI SELECT) (c ai ales : )
   După conţinutul informaţional, reprezentarile generate de memorie şi derivate din percepţie se leagă întotdeauna de:
  • a. Obiectele construite de imaginaţie inspirate din lumea reală
  • b. Relevanţă şi comunalitate
  • c. Obiectele reale şi care au un caracter intuitiv
14 ) (73 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Fidelitatea memoriei reprezinta raportul de concordanta pe linie de volum intre „intrare” si „iesire”.
  • Adevarat Fals
15 ) (31 - MULTI SELECT) (ace ai ales : )
   Parametrii memorării voluntare care vor fi influenţaţi de particularităţile psihoindividuale:
  • a. Capacitatea de engramare- stocare a mecanismelor cerebrale
  • b. Gradul de organizare logică internă (saturaţia în relaţii semantic, integrative între elemente)
  • c. Dominanta motivaţională în momentul receptării materialului (dacă este consonantă/ disonantă)
  • d. Timpul de prezentare(expunere)a fiecărui element (intervale optime sau interval critice- prea mici sau prea mari)
  • e. Nivelul de concentrare şi mobilitate a atenţiei; starea de odihnă sau oboseală

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: