Psihologie Bucuresti an III


Test Autoevaluare: Consiliere educationala si a carierei - Sem 2 - 2008-2009 (22721)

1 ) (16 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
    Profesia reprezinta:
    a. o activitate exercitata intr-o anumita ierarhie functionala (de executie)
    b. specializarea obtinuta prin studii (in general de niveluri inalte)
    c. ansamblul de cunostinte si deprinderi de activitate dobandite prin educatie si formare practica
    d. o activitate utila social, care aduce beneficii
    e. o activitate utila social, care constituie sursa de existenta pentru persoana care o desfasoara
    f. forma de valorificare a pregatirii profesionale
    g. cadru de socializare
    h. cadru de identificare a unor modele de viata
  • a. b+d+f
  • c. d+e+f
  • b. f+g+h
  • d. b+e+f+g+h
2 ) (30 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Dintre caile de comunicare nonverbala adecvata in consiliere enumeram:
    a. a-l privi in ochi pe interlocutor
    b. a nu-l privi in ochi pe interlocutor (pentru a nu-l face sa se simta jenat)
    c. a gesticula cat mai mult (pentru a fi cat mai natural, mai spontan si a evita afisarea unei atitudini prea academice)
  • a. b
  • c. a
  • b. b+c
  • d. a+c
3 ) (26 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Printre cauzele cele mai frecvente care favorizeaza stresul la locul de munca se numara:
    a. lipsa de control asupra situatiei
    b. lipsa de siguranta
    c. incarcarea excesiva cu sarcini
    d. rutina
    e. statul peste program
    f. relatia defectuoasa cu autoritatea
  • a. b+c
  • c. a+b+c
  • b. a+b+c+d
  • d. d+e+f
4 ) (9 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
    
Intre consilier si elevul consiliat trebuie sa existe o relatie:
    a. tip colaborare
    b. tip mentor-discipol
    c. tip respect
    d. tip parteneriat.
  • a. a
  • c. b+c
  • b. a+c+d
  • d. a+d
5 ) (21 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Metodele traditionale de predare pot fi folosite si in consiliere, mai ales in consilierea de grup.
  • Adevarat Fals
6 ) (29 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Dintre caile de comunicare verbala adecvata in consiliere enumeram:
    a. a nu da sfaturi
    b. a manifesta o atitudine autoritara, de intimidare
    c. utilizarea de intrebari justificatoare
    d. a nu culpabiliza
    e. a nu moraliza
  • a. b
  • c. a+d+e
  • b. c
  • d. b+c
7 ) (8 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Congruenta, ca atitudine a consilierului, se refera la concordanta care trebuie sa existe intre comportamentul acestuia si convingerile si emotiile celui consiliat.
  • Adevarat Fals
8 ) (1 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Consilierea este un proces complex realizat dupa simtul comun, la un nivel puternic intuitiv.
  • Adevarat Fals
9 ) (15 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    Intrebarile ipotetice sunt utile in consiliere pentru vizualizarea consecintelor pozitive sau negative ale unor actiuni sau pentru luarea in considerare a unor alternative diferite de actiune.
  • Adevarat Fals
10 ) (7 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    Empatia, ca atitudine dezirabila in consiliere, presupune abilitatea de a intelege modul in care gandeste, simte si se comporta o alta persoana (in speta cel consiliat).
  • Adevarat Fals
11 ) (11 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
    Printre etapele planificarii carierei se numara:
    a. autocunoasterea
    b. cercetari privind profesia
    c. luarea deciziei
    d. cautarea unui loc de munca
    e. acceptarea unui loc de munca.
  • a. a+b+c
  • c. a+b+c+d
  • b. a+b+c+d+e
  • d. b+c+d+e
12 ) (16 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    
Deciziile luate de cel consiliat in urma consilierii apartin consilierului, care i le transmite prin sugestii si sfaturi.
  • Adevarat Fals
13 ) (6 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
    
Empatia, in consiliere, inseamna:
    a. a fi la fel cu celalalt (cel consiliat)
    b. a intelege cum gandeste celalalt
    c. a simti ce simte celalalt
    d. a intelege ce simte celalalt
    e. mila si compasiune pentru cel consiliat
    f. a fi alaturi de celalalt.
  • a. b+d+f
  • c. a
  • b. c+d+f
  • d. e+f
14 ) (19 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    Autocunoasterea este una dintre etapele planificarii carierei.
  • Adevarat Fals
15 ) (7 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    
Printre modalitatile de imbunatatire a comunicarii empatice a consilierului enumaram:
    a. utilizarea frecventa de intrebari dihotomice, inchise (da/nu)
    b. moralizarea interlocutorului, atunci cand este cazul
    c. intreruperea interlocutorului cand acesta divagheaza de la subiect
    d. realizarea rapida a feed-back-ului negativ cand apare un comportament nesatisfacator din partea celui consiliat
    e. utilizarea de intrebari deschise
    f. evitarea etichetarii
    g. apelarea la sugestii constructive
    h. evitarea criticii
    i. acordarea unui timp de gandire celui consiliat (inainte de a-i solicita un raspuns)
    j. transmiterea unor mesaje de simpatie si compasiune celui consiliat, atunci cand situatia o cere
    k. apelarea la raspunsuri standard, generalizatoare, cu rol de linistire („Multora li se intampla asta, nu doar tie”).
  • a. e+g+k
  • c. e+f+g+h+i
  • b. f+h+k
  • d. d+k

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: