Psihologie Bucuresti an III


Test Autoevaluare: Consiliere educationala si a carierei - Sem 2 - 2008-2009 (22721)

1 ) (20 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Obiectivul de cariera al unei persoane este acelasi lucru cu obiectvul pentru o pozitie/post vizat de aceasta.
  • Adevarat Fals
2 ) (3 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    
Atitudinile fundamentale ale consilierului fara de care procesul consilierii poate avea efecte negative sunt:
    a. acceptarea conditionata
    b. empatia
    c. simpatia
    d. respectul
    e. stima
    f. responsabilitatea
    g. gandirea pozitiva
    h. gandirea realista
    i. perseverenta
    j. colaborarea
    k. dominanta
    l. congruenta.
  • a. b+d+f+g
  • c. b+d+f+g+j+l
  • b. b+d+j+l
  • d. b+h+j+l
3 ) (10 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Ascultarea activa, ca abilitate necesara din partea consilierului, presupune fixarea constanta cu privirea a celui consiliat.
  • Adevarat Fals
4 ) (6 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
    
Empatia, in consiliere, inseamna:
    a. a fi la fel cu celalalt (cel consiliat)
    b. a intelege cum gandeste celalalt
    c. a simti ce simte celalalt
    d. a intelege ce simte celalalt
    e. mila si compasiune pentru cel consiliat
    f. a fi alaturi de celalalt.
  • a. b+d+f
  • c. a
  • b. c+d+f
  • d. e+f
5 ) (21 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
    In alcatuirea unui CV se poate omite:
    a. titlul (curriculum vitae)
    b. numele
    c. varsta
    d. data realizarii CV-ului
    e. nationalitatea
    f. starea civila
  • a. d
  • c. a+d+f
  • b. a+d
  • d. a+c+d+e+f
6 ) (14 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
    Ocupatia reprezinta:
    a. o activitate exercitata intr-o anumita ierarhie functionala (de executie)
    b. specializarea obtinuta prin studii (in general de niveluri inalte)
    c. ansamblul de cunostinte si deprinderi de activitate dobandite prin educatie si formare practica
    d. o activitate utila social, care aduce beneficii
    e. o activitate utila social, care constituie sursa de existenta pentru persoana care o desfasoara
  • a. a
  • c. e
  • b. b+d
  • d. d+e
7 ) (19 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
    In luarea deciziei pentru cariera trebuie sa se tina cont mai ales de raspunsul la intrebarea:
    a. “ce poate persoana?”
    b. “ce vrea persoana?”
    c. “ce cere piata muncii?”
  • a. a
  • c. a+b
  • b. c
  • d. a+b+c
8 ) (13 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
    “Printre denumirile echivalente pentru disciplina “consilierea carierei”enumeram:
    a. consiliere vocationala
    b. orientare scolara si profesionala
    c. informare scolara si profesionala
    d. managementul carierei
    e. educatia carierei.
  • a. d
  • c. a+b+d
  • b. a+b+e
  • d. a+b+c
9 ) (3 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Acceptarea neconditionata presupune din partea consilierului o atitudine de aprobare totala a comportamentului celui consiliat.
  • Adevarat Fals
10 ) (30 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Dintre caile de comunicare nonverbala adecvata in consiliere enumeram:
    a. a-l privi in ochi pe interlocutor
    b. a nu-l privi in ochi pe interlocutor (pentru a nu-l face sa se simta jenat)
    c. a gesticula cat mai mult (pentru a fi cat mai natural, mai spontan si a evita afisarea unei atitudini prea academice)
  • a. b
  • c. a
  • b. b+c
  • d. a+c
11 ) (7 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    
Printre modalitatile de imbunatatire a comunicarii empatice a consilierului enumaram:
    a. utilizarea frecventa de intrebari dihotomice, inchise (da/nu)
    b. moralizarea interlocutorului, atunci cand este cazul
    c. intreruperea interlocutorului cand acesta divagheaza de la subiect
    d. realizarea rapida a feed-back-ului negativ cand apare un comportament nesatisfacator din partea celui consiliat
    e. utilizarea de intrebari deschise
    f. evitarea etichetarii
    g. apelarea la sugestii constructive
    h. evitarea criticii
    i. acordarea unui timp de gandire celui consiliat (inainte de a-i solicita un raspuns)
    j. transmiterea unor mesaje de simpatie si compasiune celui consiliat, atunci cand situatia o cere
    k. apelarea la raspunsuri standard, generalizatoare, cu rol de linistire („Multora li se intampla asta, nu doar tie”).
  • a. e+g+k
  • c. e+f+g+h+i
  • b. f+h+k
  • d. d+k
12 ) (9 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
    
Intre consilier si elevul consiliat trebuie sa existe o relatie:
    a. tip colaborare
    b. tip mentor-discipol
    c. tip respect
    d. tip parteneriat.
  • a. a
  • c. b+c
  • b. a+c+d
  • d. a+d
13 ) (28 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
    Ca metode eficiente folosite in consiliere enumeram:
    a. metodele interactive de grup
    b. prelegerea
    c. dezbaterea
    d. interogarea
    e. problematizarea
    f. jocul de rol
    g. invatarea prin imitatie
    h. invatarea prin descoperire
    i. invatarea prin cooperare.
  • a. a+b+c+g+i
  • c. a+f+h+i
  • b. a+c+e+f+h+i
  • d. c+e+f
14 ) (16 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    
Deciziile luate de cel consiliat in urma consilierii apartin consilierului, care i le transmite prin sugestii si sfaturi.
  • Adevarat Fals
15 ) (8 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Congruenta, ca atitudine a consilierului, se refera la concordanta care trebuie sa existe intre comportamentul acestuia si convingerile si emotiile celui consiliat.
  • Adevarat Fals

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: