Psihologie Bucuresti an II


Test Autoevaluare: pedagogie - Sem 1 - 2011-2012 (4922)
Test adaugat de :claudia

1 ) (45 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Stabiliti care din afirmatiile de mai jos nu caracterizeaza mijlocele de invatamant:
  • a. mimijloacele de invatamant indeplinesc functii formative si infinformative
  • b. mijloacele audio-video dezvolta operatiile de abstractizare si generalizare
  • c. mijloacele de invatamant sustin activitatea independenta
2 ) (55 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Problematizarea nu este considerata o metoda valoroasa deoarece nu orienteaza gandirea elevilor spre rezolvarea independenta de problemelor.
  • Adevarat Fals
3 ) (50 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Acuratetea si asezarea in pagina, efortul depus de elev, gradul de constiinciozitate primeaza fata de obiectivele evaluarii in:
  • a. eroarea logica (eroarea constanta)
  • b. efectul de ordine
  • c. efectul halo
  • d. notarea eticheta
  • e. efectul de ancorare (contaminare)
4 ) (10 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
   Invatarea prin descoperire se bazeaza pe mai multe tipuri de rationament.
  • Adevarat Fals
5 ) (68 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
   Didactica postmodernă (a II-a jumătate a secolului XX) concepe procesul de învăţământ ca activitate de predare-învăţare-evaluare, proiectată în sens curricular prin centrarea pe obiective şi realizarea corespondenţei pedagogice dintre obiective - conţinuturi - metodologie - evaluare.
  • Adevarat Fals
6 ) (42 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   Transmiterea unei cantitati mari de informatie intr-un timp foarte scurt este un avantaj pe care-l ofera utilizarea:
  • a. conversatiei euristice
  • b. problematizarii
  • c. exercitiului
  • d. expunerii
  • e. demonstratiei
7 ) (16 - MULTI SELECT) (E ai ales : )
   Una din caracteristicile elevului care invata eficient este:
  • a. Provine dintr-un mediu social mai avantajat decat alti copii.
  • b. Are o baza materiala mai buna decat alti copii.
  • c. Are frati si surori.
  • d. Ii place muzica.
  • e. Isi controleaza sentimentele in maniera adecvata.
8 ) (44 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Eficacitatea este exprimata de raportul dintre rezultatele obtinute si conditiile, resursele utilizate.
  • Adevarat Fals
9 ) (24 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Principiul conform caruia “profesorii trebuie sa faciliteze implicarea activa a elevilor in planificarea si gestionarea propriului lor proces de invatare prin proiectarea structurata a oportunitatilor de invatare numai in sala de clasa.” constituie unul din principiile care stau la baza invatarii eficiente centrate pe elev (cf. FEDA, 1998)
  • Adevarat Fals
10 ) (9 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
   Prin utilizarea metodelor cu caracter expozitiv, activitatea elevilor este redusa.
  • Adevarat Fals
11 ) (51 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
   Stilul de predare se defineste prin modul specific al unui educator de a organiza si conduce procesul didactic. El prezinta cateva caracteristici: este totdeauna personal, este relativ constant si este dinamic.
  • Adevarat Fals
12 ) (62 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
   Afirmatia: „Ionescu Roxana are media anuala 9,10; obiectivul ei pentru acest an era media 9,50.” este o evaluare criteriala.
  • Adevarat Fals
13 ) (6 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Principiul insusirii temeinice a cunostintelor este un principiu care vizeaza continutul invatamantului.
  • Adevarat Fals
14 ) (54 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Principiul integrarii teoriei cu practica se bazeaza pe relatia psihologica intre invatare si dezvoltare si vizeaza respectarea particularitatilor individuale.
  • Adevarat Fals
15 ) (50 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
   Unul dintre principiile care stau la baza invatarii eficiente este urmatorul: „Luati individual, elevii pot invata eficient in moduri diferite.”
  • Adevarat Fals

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: