Psihologie Bucuresti an I


Test Autoevaluare: Psihologia varstelor - Sem 1 - 2008-2009 (3912)

1 ) (7 - MULTI SELECT) (abc ai ales : )
   Paradigme formulate de psihologia genetică a lui J.Piaget cu privire la stadialitate admit ideea că:
  • a. stadiile interacţionează,
  • b. extinderea stadiilor este diferită,
  • c. in funcţie de modul în care interacţionează determinantii personalitatii, stadiile se vor dilata sau contracta.
2 ) (96 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Dezvoltarea intelectuală maxima are loc la vârsta:
  • 0.
3 ) (46 - MULTI SELECT) (ab ai ales : )
   Intre 3 si 6 luni frica este legată mai ales de:
  • a. prezenţa persoanelor străine
  • b. prezenta jucăriilor ciudate
4 ) (99 - MULTI SELECT) (abc ai ales : )
   Copiii prescolari fac progrese însemnate în:
   (emiterea şi în intonarea sunetelor, în creşterea volumului vocii, în reglarea respiraţiei în timpul intonării cântecelor.)
  • a. emiterea şi în intonarea sunetelor,
  • b. în creşterea volumului vocii,
  • c. în reglarea respiraţiei în timpul intonării cântecelor.
5 ) (113 - MULTI SELECT) (ab ai ales : )
   Există cel puţin două direcţii metodologice în abordarea activităţii ludice:
  • a. ca bază genetică obiectivă a funcţiilor şi proceselor psihice particulare,
  • b. ca exteriorizare şi obiectivare a funcţiilor şi capacităţilor psihice.
6 ) (42 - MULTI SELECT) (b ai ales : )
   Sensibilitatea termică determină la nou nascuti:
  • a. reacţii de neplăcere la cald iar la frig reacţii organice manifestate prin plâns,
  • b. reacţii de plăcere la cald iar la frig reacţii de neplăcere, manifestate prin plâns.
7 ) (27 - MULTI SELECT) (bcde ai ales : )
   Medicii evidenţiază prin argumente ideea independenţei existenţiale a fătului. Reacţiile lui sunt:
  • a. bătăi ale cordului la 7 săptămâni
  • b. agitaţie difuză în primele 9 săptămâni
  • c. mişcări respiratorii la 12 săptămâni
  • d. mişcări ale traiectului digestiv la 13 săptămâni
  • e. mişcări de poziţionare a fătului şi membrelor la 14 săptămâni
8 ) (11 - MULTI SELECT) (c ai ales : )
   Caracterul probabilist al sistemului psihic uman (SPU) rezulta din:
  • a. faptul ca sistemul psihic uman (SPU) este o modalitate a vieţii de relaţie; ?
  • b. SPU este în raport indisolubil cu organismul viu şi cu funcţionalitatea sistemului neuro-hormonal;
  • c. hipercomplexitatea sistemului.
9 ) (68 - MULTI SELECT) (abc ai ales : )
   La 3 ani copilul poate:
  • a. face o legătură între obiecte şi mişcări pregătîndu-şi prinderile obiectelor lansate
  • b. taia hârtii,
  • c. insira mărgele mari,
10 ) (126 - MULTI SELECT) (abc ai ales : )
   În rolul grădiniţei si familiei în pregătirea copilului pentru scoală pot să apară:
  • a. influenţe inexacte şi nepotrivite
  • b. atitudini incorecte preluate din mediul social, din familie,
  • c. experienţe negative căpătate în situaţia antrenamentului de învăţare prematur.
11 ) (109 - MULTI SELECT) (bd ai ales : )
   Memoria copilului prescolar este capabila de performante, fiind:
  • a. diferentiata
  • b. difuza,
  • c. coerent,
  • d. neisistematizata.
12 ) (29 - MULTI SELECT) (ab ai ales : )
   Prematuritatea funcţională propriu-zisă se caracterizează prin:
  • a. naşterea înainte de termen, greutate între 1500-2000 grame,
  • b. dezvoltare nervoasă normală.
  • c. insuficienţa dezvoltării cerebrale
13 ) (23 - MULTI SELECT) (a ai ales : )
   Pentru dezvoltarea intrauterină discuţiile se poartă în raport cu două aspecte:
  • a. organizarea sistemelor şi organelor fundamentale biologice ale viitorului copil.
  • b. modul de a se hrăni al mamei.
14 ) (135 - MULTI SELECT) (a ai ales : )
   O evoluţie a principalelor calităţi ale gândirii ne arată că:
  • a. la opt ani este independentă,
  • b. între nouă şi zece ani calitatea principală a gândirii este spiritul critic.
15 ) (58 - MULTI SELECT) (a ai ales : )
   Complexul intruziunii este:
  • a. ca formă de manifestare a geloziei şi apărând atunci când apare un al treilea personaj,
  • b. legat de lipsa afecţiunii materne, afecţiune care are la această vârstă valoare vitală, echivalentă cu alimentul.

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: