Psihologie Bucuresti an I


Test Autoevaluare: PSIHOLOGIA EDUCAȚIEI - Sem 2 - 2010-2011 (3575)
Test adaugat de :maryangelo

1 ) (23 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
Un reprezentant de seama al pedagogiei sociale- Wilhelm August Lay- a adaugat teoriei bazata pe cunoasterea copilului pe cale experimentala un nou element, respectiv analiza fenomenelor biologice.
  • Adevarat Fals
2 ) (39 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
Nici una dintre teoriile de dezvoltare cognitiva nu a avut un impact la fel de mare ca teoria de dezvoltare cognitiva a psihologului elvetian Jean Piaget.
  • Adevarat Fals
3 ) (57 - SINGLE SELECT) (c ai ales : )
Potrivit conceptiei lui J.Fr.Herbart, pedagogiei ii sunt proprii trei notiuni fundamentale:
  • A. predarea-invatarea-evaluarea
  • B. guvernarea-invatamantul-educatia morala
  • C. aperceptie-captarea interesului – secventele lectiei
  • a. A+B
  • b. A+C
  • c. B
  • d. A
  • e. C
4 ) (47 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
Procesul educatiei presupune existenta unor agenti umani,respectiv:
  • A. educatorul –cel care educa
  • B. educatul – cel care se lasa educat
  • C. directorul institutiei in care se realizeaza educatia
  • a. A+B+C
  • b. A+B
  • c. A+C
5 ) (44 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
Clasa de elevi constituie o grupare umana de munca cu specific de invatare, care presupune participarea la o sarcina sau activitate comuna, pe fundalul unui tel comun ce duce la consituirea unor raporturi functionale, de comunicare intre copii, definind o ierarhie de status-uri de care se leaga apoi aprecieri diferentiate in grup.
  • Adevarat Fals
6 ) (16 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
Potrivit conceptiei lui J.Fr.Herbart, lumea era constituita din entitati, pe care le-a numit reale. Varietatea lumii se explica prin multitudinea de combinatii a realelor.
  • Adevarat Fals
7 ) (67 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
Cele patru faze de dezvoltare intelectuala stabilite de psihologul J.Piaget se numesc:
  • A. preoperational
  • B. preinstrumental
  • C. senzorio-motor
  • D. operatiilor concrete
  • E. operatiilor abstracte
  • a. B+C+D+E
  • b. A+C+D+E
  • c. A+B+C+D
8 ) (37 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
Dezvoltarea psihosociala cuprinde schimbarile interactiunilor noastre si intelegerii reciproce, precum si schimbarile privind cunostintele si intelegerea noastra ca membri ai societatii, teoria dezvoltarii psihosociale apartinandu-i lui Jean Piaget.
  • Adevarat Fals
9 ) (3 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
  Problematica educatiei a fost si este abordata in principal de stiintele educatiei, dar nu si de celelalte discipline conexe cu care se afla intr-un raport de interdependenta si interdisciplinaritate.
  • Adevarat Fals
10 ) (41 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
Personalitatea este asociata cu mecanismul si logica generala de organizare si integrare in sistem genetic supraordonat a componentelor bioconstitutionale, psihice si socio-culturale. Persoana si personalitatea sunt determinantii pe care le atribuim exclusiv omului.
  • Adevarat Fals
11 ) (48 - SINGLE SELECT) (d ai ales : )
Cand ne referim la educatie, vorbim de procesul de …………….. a individului in scopul participarii sale competente la viata sociala.
  • A. maturizare
  • B. invatare
  • C. integrare
  • a. A+B
  • b. B+C
  • c. C
  • d. A
12 ) (51 - SINGLE SELECT) (a ai ales : )
Printre metodele cele mai frecvent utilizate de psihologia educatiei enumeram:
  • A. observatia
  • B. analiza produselor activitatii
  • C. ancheta
  • a. A+B+C
  • b. A+B
  • c. A+C
13 ) (29 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
Ca pedagog, in anii in care John Dewey incepuse sa se afirme ca teoretician al educatiei, in domeniul pedagogiei existau doua conceptii cu privire la esenta fenomenului paideutic si anume: una considera educatia ca un proces de dezvoltare a fortelor interne ale individului, independent de conditiile sociale; cealalta reducea educatia la un proces de adaptare a individului la cerintele sociale.
  • Adevarat Fals
14 ) (42 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
Copiii aflati in faza operationala concreta pot intelege, daca o bila de plastilina este rulata pentru a capata o forma alungita este posibil sa recream bila originala, prin inversarea actiunii.
  • Adevarat Fals
15 ) (36 - ADEV/FALS) (A ai ales : )
Stadiul de dezvoltare reprezinta o perioada dintr-o secventa de dezvoltare mai larga, fiecare cu specificul si caracteristicile ei, cu abilitati, comportamente, motive, sentimente sau emotii, intalnite si acestea in literatura de specialitate sub denumirea de „acumulari cantitative”, ce formeaza impreuna un tot unitar, cu o structura coerenta.
  • Adevarat Fals

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: