Sociologie Bucuresti an III


Test Autoevaluare: Sociologia Educatiei - Sem 1 - 2008-2009 (17191)

1 ) (40 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Coordonatele fundamentale ale investigatiilor privind evaluarea eficientei educatiei sunt:
A. cercetarea eficientei directe a educatiei;
B. cercetarea efectelor indirecte ale educatiei;
C. cercetarea de sinteza (mixta) care imbina primele doua cai.
  • a. B+C
  • b. B
  • c. A+B
2 ) (69 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
    Aflandu-se la baza multor teorii ale educatiei, postulatul dupa care fiecare diviziune a sistemului de invatamant pregateste elevii sai pentru genul de viata si activitatile economice proprii unei clase sociale date, joaca un rol deosebit, implicit sau explicit. Sub forma sa clasica, el consta in a admite ca scoala primara este pepiniera:
  • a. cercurilor conducatoare;
  • b. muncitorilor manuali;
  • c. clasei mijlocii.
3 ) (9 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Ancheta sociologica este:
  • a. metoda de cercetare a relatiilor cauzale dintre faptele, fenomenele si procesele sociale;
  • b. metoda (dupa autori este o tehnica) prin care se ajunge la formularea de concluzii in urma studierii unor documente sociale;
  • c. metoda de culegere a informatiilor, ce include tehnici si procedee interogative de tipul chestionarului sau interviului.
4 ) (34 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Educatia permanenta reprezinta:
A. continuitatea parcurgerii diferitelor forme de scolarizare pe parcursul intregii vietii;
B. imbinarea unor forme institutionale, nonformale si informale de educatie pe parcursul vietii;
C. primirea de influente educationale informale de-a lungul vietii.
  • a. A+B
  • b. C
  • c. A+B+C
5 ) (47 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Cand un grup mare necesita numerosi membri noi si nu gaseste destui candidati satisfacatori, atunci exista o perioada intermediara in timpul careia candidatii se pregatesc pentru a deveni membri. Pregatirea se face sub conducerea unor membri activi, care, partial, sunt responsabili pentru rezultatele ei. Aceasta este originea a ceea ce poate fi numit:
  • a. ucenicie la locul de munca;
  • b. educatie si cultura;
  • c. educatia generala.
6 ) (56 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Procesul de socializare este un proces complex de control prin care copilul devine constient de:
  • a. valorile morale si cognitive;
  • b. valorile morale si afective;
  • c. valorile morale, cognitive si afective.
7 ) (37 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
    Sprijinirea formarii si perfectionarii profesionale de catre educatia permanenta este determinata de:
A. dezvoltarea stiintifica si progresul tehnic contemporan;
B. mobilitatea profesionala din ce in ce mai accentuata si accelerata;
C. noile caracteristici ale dezvoltarii socio-economice si culturale;
D. cresterea duratei timpului liber;
E. cresterea volumului nevoilor umane in societatea contemporana.
  • a. A+B+C
  • b. D+E
  • c. C+D+E
8 ) (59 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    In societati in care grupuri de interese economice, politice si ideologice concureaza si se confrunta unele cu altele, pentru fiecare grup luat in parte devine o chestiune vitala ce posibilitati de interventie sa-si lase deschise si cum sa-si asigure influenta asupra tinerei generatii. Acesta este cazul:
  • a. bisericilor, al sindicatelor, patronatelor, partidelor;
  • b. tuturor organizatiilor de tineret;
  • c. tuturor organizatiilor societatii civile.
9 ) (20 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Efectele folosirii tehnologiilor informatice pentru educatie vor consta in:
  • a. afectarea natura muncii si determinarea inlocuirii anumitor tipuri de munca umana de catre masini, ceea ce se va reflecta in radicale transformari ale profesiunilor si mobilitatii profesionale, precum si in tipurile de abilitati si de competente necesare pentru exercitarea lor;
  • b. crearea tuturor conditiilor si mijloacelor necesare pentru a fi in masura sa isi pregateasca membrii lor, astfel incat acestia sa dispuna de cunoasterea si competentele necesare pentru a participa cat mai activ si eficient in activitatea economica si in toate sferele vietii publice moderne, in viata politica si sociala, la toate nivelurile comunitatilor locale, nationale si internationale;
  • c. reorganizarea proceselor educationale si a sistemelor institutionale ale educatiei si invatamantului.
10 ) (49 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
    Fiecare membru al unui grup social trebuie sa invete sa se conformeze normelelor de cutuma, morale si juridice acceptate de grupul sau. Aceasta:
  • a. este functia binecunoscuta a educatiei;
  • b. nu este functia educatiei;
  • c. este functia educatiei si culturii de apartenenta la acel grup.
11 ) (14 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Cea mai importanta organizatie si institutie sociala, cu rol educativ este:
  • a. familia;
  • b. cultura;
  • c. scoala.
12 ) (53 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Procesul educational este incet si gradat : ucenicul invata printr-o imitare activa a maestrului, un fermier isi pregateste baiatul pentru rolul de fermier, o femeie isi pregateste fiica pentru a indeplini functiile esentiale ale femeii etc. Aceasta educatie se numeste:
  • a. ucenicie la locul de munca;
  • b. educatie permanenta;
  • c. « a invata prin a face ».
13 ) (55 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
    Intr-o societate relativ stabila, educatia este recunoscuta ca:
  • a. factor esential de stabilitate;
  • b. factor esential al schimbarii;
  • c. factor esential de informare.
14 ) (67 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
    Cercetari de specialitate demonstreaza ca diferentierea invatamantului, chiar daca incepe numai la 15 ani, intareste inegalitatea “sanselor” la nivel secundar. Se pare ca “cele mai bune rezultate din punct de vedere social au fost si sunt obtinute prin sistemul scolii”:
  • a. primare (generale);
  • b. secundare (liceale);
  • c. superioare (universitare).
15 ) (18 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
    Scopul principal al evaluarii sistemelor si a institutiilor de invatamant si educatie il reprezinta:
  • a. identificarea realizarilor, a disfunctionalitatilor si a factorilor care le genereaza, in vederea stabilirii de strategii, politici, programe si actiuni menite, pe de o parte sa se depaseasca situatiile negative, nedorite, iar pe de alta parte, sa se asigure avansul continuu al activitatii si vietii institutiilor educationale, in conformitate cu misiunea pe care o are fiecare in parte si sistemul in ansamblul sau;
  • b. un proces complex care vizeaza atat activitatile instructive, domeniile si componentele unitatilor de invatamant, cat si evaluarea sistemelor de invatamant si de educatie in ansamblul lor;
  • c. un domeniu complex si cu conotatii specifice, avand in vedere faptul ca, pe baza rezultatelor evaluarii se efectueaza clasificari si selectii si se iau hotarari cu privire la situatia institutiilor educationale si a oamenilor care lucreaza in aceste institutii.

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: