Stiinte Juridice si Administrative Brasov an IV


Test Autoevaluare: MANAGEMENTUL INSTANTELOR DE JUDECATA - Sem 1 - 2013-2014 (52)
Test adaugat de :mancipri

1 ) (22 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Cum se realizeaza convocarea Adunarii generale a judecatorilor ?
  • a. de majoritatea judecatorilor in functie de la o instanta si de CSM
  • b. de Presedintele Instantei sau de Vicepresedinte, de cel putin 1/3 al judecatorilor care o compun, de plenul CSM si de Colegiul de conducere al instantei
  • c. de Presedintele Curtii de Apel si de Presedintii de sectie din instantele din circumscriptia Curtii de Apel
  • d. prin afisare la usa Instantei si la usa Curtii de Apel teritoriale
2 ) (38 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Cum se realizeaza actul de justitie ?
  • a. ca relatie publica specifica, realizata prin instantele judecatoresti: judecatorii, tribunale , curti de apel si Inalta Curte de Casatie si Justitie , cu competente si proceduri prevazute de lege
  • b. realizate de Perchet si organele de cercetare penala, conform procedurilor prevazute de lege
  • c. se realizeaza de autoritatile publice locale si centrale, de Guvern si ministere de resort
  • d. se realizeaza de Judecatorie, de Perchet si de Prefect, cu competenta legala si dupa anumite proceduri
3 ) (17 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Care sunt atributiile unui manager ?
  • a. ia decizii cu privirea la alocarea resurselor in cadrul organizatiei
  • b. monitorizeaza lucrurile care se intampla in organizatie, cauta si receptioneaza informatii despre evenimentele interne si externe pe care le transmite celorlalti
  • c. transmite mai departe informatiile receptionate
  • d. colecteaza informatii interne si externe
4 ) (24 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
    Ce metode manageriale ati studiat la aceasta disciplina ?
  • a. asigura si utilizeaza judicios timpul de lucru al liderului de instanta in scopul cresterii eficacitatii muncii in instanta
  • b. armonizeaza si sincronizeaza timpul si spatiul actiunilor, al judecatilor si faptelor in cadrul procesului de management, coeziune ,continuitate si dinamism,permitand
  • c. reanalizarea distribuirii acestuia in compartimentele instantei urmata de o noua reasezare a personalului in functie de necesitatile din zone supraancarcate
  • d. realizarea unor delegari, detasari ,transferuri pentru ocuparea posturilor libere de judecatori, angajarea pentru o perioada determinata a personalului auxiliar de specialitate reanalizarea distribuirii acestuia in compartimentele instantei urmata de o noua reasezare a personalului in functie de necesitatile din zone supraancarcate
5 ) (12 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Care sunt elementele esentiale ale parteneriatului ?
  • a. respectarea competentelor legale de fiecare partener
  • b. partenerii sa se puna de acord cu scopul si natura relatiilor de parteneriat
  • c. nevoia resimtita in colaborare si obiective clar definite de participanti si munca realista
  • d. intelegerea comun si angajamentul fata de misiune, viziune si obiective ; relatii de incredere intre parteneri, conducerea colaborativa si structura pantru implementarea planului
6 ) (19 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Atributie distincta a vicepresedintelui Curtii de Apel
  • a. asigura operationalitatea bazei de date conform bazei de date informatice privind personalul de la Curtea de Apel si de la instantele din circumscriptie si ia masurile necesare pentru intretinerea acesteia in conditii optime
  • b. ia masuri pentru buna functionare a instantelor din subordine
  • c. ia masuri pentru salarizarea personalului din cadrul Curtii de Apel
  • d. ia masuri pentru buna functionare IT si a personalului auxiliar
7 ) (1 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Ce inseamna sa fii manager?
  • a. a desfasura o activitate de organizare si conducere intr-un anumit domeniu care presupune anumite aptitudini, competente si un comportament specific functiei
  • b. a desfasura o activitate de organizare si conducere a unei institutii publice
  • c. . managerul reprezinta activitatea unui conducator cu functie publica
  • d. d.managerul constituie o figura reprezentativa in virtutea autoritatii lui formale si a pozitiei simbolice pe care o ocupa in conducerea organizatiei
8 ) (6 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Ce reprezinta contractul psihologic ?
  • a. cea mai recenta tentativa sistematica de interpretare a mecanismelor de motivare a oamenilor la locul de munca
  • b. un model al asteptarilor implinite care se refera la armonizarea dezideratelor angajatilor cu ale angajatorului
  • c. asteptarile tranzactionale privind salariul si programul de lucru ale angajatilor prin raportare la angajator
9 ) (21 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
    Care este rolul Adunarii generale a judecatorilor ?
  • a. rol consultativ , exprima puncte de vedere cu privire la chestiuni profesionale si activitatea proprie a instantei , revoca membrii din Colegiul de conducere
  • b. desfasoara o activitate corespunzatoare Regulamentului de ordine interioara,si conform legii nr. 303/2004
  • c. nu se poate substitui mamagerului de instanta,adica nu trebuie sa o convoace pentru a lua o decizie care intra in competenta sa
  • d. rol consultativ- exprima vointa colectiva a judecatorilor , alege sau revoca colegiul de conducere,initiaza procedura de revocare din functia de conducere a judecatorilor in conditiile legii
10 ) (10 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Ce reprezinta parteneriatul ?
  • a. un instrument de colaborare ce se concretizeaza intr-o contributie de optimizare a actului de justitie
  • b. un efort de cooperare si colaborare manageriala, intre parti contractante asociate, pentru finalizarea unui proiect cat mai eficient posibil in actul de justitie
  • c. constituie o abordare de management utilizata de doua sau mai multe institutii pentru realizarea unor obiective de maximizare a eficacitatii resurselor fiecarui participant
  • d. relatie de cooperare si colaborare pe termen lung bazata pe incredere pentru realizarea unui profit mare
11 ) (3 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Ce este o organizatie?
  • a. este o colectivitate de oameni
  • b. reprezinta interactiunea oamenilor pentru indeplinirea obiectivelor in cadrul unei anumite forme de structura
  • c. reprezinta o suma de factori cu implicatii in munca managerilor
  • d. e organigrama unei strucruei functionale
12 ) (43 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    In ce consta credibilitatea avocatului ?
  • a. a se bucura de respect din partea justitiabililor, a magistratului,daca stie se imbine argumentul bazat pe lege, pe logica juridica, folosindu-se de probele pe care le are la indemana in cauza
  • b. apara in pledoaria sa pe raufacatori cu buna intentie pentru a-si forma o imagine pozitiva in fata justitiabililor
  • c. face totul pentru a sustine cauza in mod obiectiv si nepartinitor
  • d. cere Instantei achitarea si punerea in libertate a inculpatilor ,pe baza de probe
13 ) (45 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    In ce consta convergenta sistemelor judiciare ?
  • a. un proces static
  • b. e un proces viu, in continua miscare si transformare, asemeni unui seismograf care preia transformarile cotidiene si la care trtebui aplicata legislatia pe masura
  • c. tehnologia informationala aplicata in plan economic si social
  • d. cunoasterea tehnologiiilor de varf, controlate de o legislatie adecvata
14 ) (37 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Care sunt principiile ce stau la baza actului de justitie?
  • a. disponibilitatii, contradictorialitatii, oralitatii,publicitatii si celeritatii
  • b. egalitatii, corectiei informari,credibilitatii ,bunei intelegeri si maleabilitatii
  • c. egalitaii in fata instantelor, puterea de a intelege, judecerea cu celeritate a cauzei
  • d. stapanirea de sine, gandire creatoare si capacitatea de a sri ce gandesc justitiabilii
15 ) (13 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
    Care sunt etapele unui parteneriat colaborativ
  • a. cunoasterea nivelului propriu de pornire in derularea activitatii de parteneriat
  • b. informarea partenerilor cu privire la progrese, rezultare si realizari, precum si publicarea srudiilor de caz, organizarea de seminarii
  • c. evaluarea designul strategiei, schimbul de informatii, planificare si implementare a actiunii, monitorizarea si evaluarea gtadului de indeplinire a obiectivelor propuse
  • d. adoptarea si dezvoltarea strategiei de implementare ca rezultat a valorificarii etapei de monitorizare si evaluare pentru identificarea de noi provocari 14. Care sunt atributiile presedintilor de instanta ?

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: