Psihologie Brasov an I


Test Autoevaluare: Fundamentele Pedagogiei - Sem 1 - 2010-2011 (2231)

1 ) (109 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
  Educatia pentru comunicare si mass-media vizeaza:
  • A. asigurarea accesului tinerilor la noi coduri de lectura a mesajelor
  • B. dezvoltarea capacitatii tinerilor de a amenda si neutraliza informatiile false
  • C. intelegerea schimbării
  • D. dezvoltarea competentelor de comunicare
2 ) (19 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
  Psihologia pedagogică, ca disciplină de graniţă, mai este numită:
  • A. psihologia educaţiei.
3 ) (56 - MULTI SELECT) (E ai ales : )
  Raportul UNESCO pentru secolul XXI a avansat următoarele direcţii de dezvoltare a educaţiei:
  • A. a învăţa să cunosti
  • B. a învăţa că trăiesti împreună cu ceilalţi
  • C. a învăţa să fii
  • D. a învăţa să ai
  • E. a învăţa să faci
4 ) (16 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
  Prin prisma cerinţei finalităţii, pedagogia are o valoare:
  • A. gneoseologică;
  • B. axiologică;
  • C. culturologică;
  • D. praxiologică;
  • E. psihologică.
5 ) (98 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
  Educatia tehnologica reprezinta activitatea de formare-dezvoltare a personalitatii umane prin intermediul valorilor:
  • A. ştiinţei aplicate.
6 ) (43 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
  Reformele educaţionale în ţările membre ale U.E. trebuie să urmărească realizarea:
  • A. societăţii educaţionale
  • B. economiei conduse de cunoaştere
  • C. tehnologiei bazate pe informaţie
  • D. culturii localizate
7 ) (75 - MULTI SELECT) (E ai ales : )
  Caracteristicile educaţiei informale sunt:
  • A. caracterul spontan;
  • B. caracterul atractiv;
  • C. absenţa restricţiilor si standardelor;
  • D. caracterul sistematic;
  • E. caracterul nesistematic.
8 ) (116 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Functiile socio-umane ale educatiei surprinse la nivel individual sunt:
    A) dezvoltarea maximala a potentialului psihic al elevilor;
    B) dezvoltarea maximala a potentialului axiologic al elevilor;
    C) dezvoltarea maximala a potentialului social al elevilor;
   D. dezvoltarea maximala a potentialului global al elevilor.
  • a. A+B
  • b. A+C
  • c. A+D
  • d. B+C
  • e. B+D
9 ) (151 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Pedagogia populara avea un caracter:
    A) Naiv
    B) Empiric
    C) Sistematizat
   D. Teoretic-explicativ
  • a. A+B
  • c. A+D
  • b. A+C
  • d. B+C
10 ) (7 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
  Dintre reprezentanţii pedagogiei filosofice nu *face parte:
  • A. Binet
11 ) (168 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Istoria pedagogiei s-a constituit din nevoia de a studia:
    A) Conditiile istorice in care apar si se dezvolta sistemele de educatie
    B) Aparitia si dezvoltarea gandirii pedagogice
    C) Evolutia si dinamica fenomenului educativ
   D. Raportul educatiei cu societatea si celelalte fenomene sociale
  • a. A+B+C
  • c. A+C+D
  • b. A+B+D
  • d. B+C+D
12 ) (193 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   Dimensiunea globala si interculturala a educatiei inseamna:
    A) Introducerea ideilor legate de lumea globala
    B) Dezvoltarea unui spirit civic la nivel global
    C) Formarea de atitudini si comportamente adecvate
   D. Innoirea practicilor educationale conventionale
  • a. A+B+C
  • c. A+C+D
  • b. B+C+D
  • d. A+B+D
13 ) (26 - MULTI SELECT) ( ai ales : )
  Aplicarea ciberneticii în cunoaşterea si organizarea învăţării a dus la constituirea: A.instruirii programate. *
  • 0.
14 ) (169 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Aplicabilitatea principiilor ciberneticii in procesul de invatamant se bazeaza pe caracteristica functionalitatii acestuia de a actiona ca un:
    A) Sistem de legatura
    B) Sistem de invatamant
    C) Sistem de autoreglare
   D. Sistem tehnologic
  • a. A
  • c. C
  • b. B
  • d. D
15 ) (178 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Educatia intelectuala reprezinta activitatea de formare-dezvoltare a personalitatii:
    A) Prin stiinta si despre stiinta
    B) Prin stiinta si pentru stiinta
    C) Prin stiinta si deschisa stiintei
   D. Prin stiinta si aplicata la stiinta
  • a. A
  • c. C
  • b. B
  • d. D

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: