Pedagogie Brasov an III


Test Autoevaluare: Psihodiagnoza personalitatii - Sem 1 - 2010-2011 (7046)
Test adaugat de :etaN

1 ) (98 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
    Un tip de motivatii descrise de teoria lui A. Maslow se satisfac prin obtinerea unor reputatii, prestigii, consideratii sociale precum si la posibilitatile de a participa la luarea unor decizii. Este vorba despre motivatiile:
  • a. fiziologice
  • b. de securitate
  • c. sociale
  • d. relative la Eu
  • e. de autorealizare
2 ) (76 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
    Unul dintre tipurile de personalitate descrise de A.Adler (corespunzatoare stilurilor de viata) infrunta problemele vietii intr-un cadru bine dezvoltat de interese sociale. Este vorba despre tipul de personalitate:
  • a. dominator
  • b. dependent
  • c. evitant
  • d. capabil social
3 ) (52 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    S. Freud formuleaza teoria dezvoltarii stadiale a personalitatii, in care primul stadiu se desfasoara de la nastere pana la al doilea an de viata. Este vorba despre stadiul denumit:
  • a. oral
  • b. anal
  • c. falic
  • d. genital
  • e. general
4 ) (28 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    In conceptia initiala a lui S.Freud un nivel al psihicului uman cuprinde aspectele sesizabile ale functionarii psihice la un moment dat. Este vorba despre nivelul denumit:
  • a. constient
  • b. inconstient
  • c. preconstient
  • d. Eu
  • e. Supraeu
5 ) (29 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    In conceptia initiala a lui S.Freud un nivel al psihicului uman cuprinde instinctele, dorintele care energizeaza si directioneaza comportamentul, actionand ca un depozit energetic. Este vorba despre nivelul denumit:
  • a. constient
  • b. inconstient
  • c. preconstient
  • d. Eu
  • e. Supraeu
6 ) (74 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
    Unul dintre tipurile de personalitate descrise de A.Adler (corespunzatoare stilurilor de viata) incearca să evite infrangerea evitand infruntarea. Este vorba despre tipul de personalitate:
  • a. dominator
  • b. dependent
  • c. evitant
  • d. capabil social
7 ) (131 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
    Termenul de proiectie a fost folosit pentru prima datã în psihologie de:
  • a. J. Piaget
  • b. Allport
  • c. Eysenck
  • d. S. Freud
  • e. A. Maslow
8 ) (103 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    O calitate a testelor psihologice este reprezentata de performantele standard, prelucrate statistic, obtinute de un esantion reprezentativ de indivizi. Este vorba despre:
  • a. standardizare
  • b. etalon
  • c. validitate
  • d. fidelitate
  • e. sensibilitate
9 ) (155 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    În ceea ce priveste dezvoltarea intereselor acestea sunt determinate de:
    1. factori genetici,
    2. oportunitãti de învãtare,
    3. factori geologici
  • a. 1+2
  • b. 2+3
  • c. 1+3
10 ) (150 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Cea mai eficienta utilizare este in cadrul unei baterii de testare compusa din teste ‘obiective’ si ‘proiective’; aplicarea doar a unei baterii nu face posibila completarea reciprocã sau amendarea unor caracteristici care reies dintr-o probã sau alta. Afirmatia este:
  • a. adevarata
  • b. falsa
11 ) (5 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
    Actiunea complexa de investigatii ce urmareste recunoasterea unor particularitati specifice la o persoana prin intermediul observatiei psihologice si a altor informatii colectate prin intermediul unor tehnici psihologice (anamneza, ancheta, chestionarul, convorbirea, experimentul si indeosebi testele) poarta denumirea de:
  • a. debriefing
  • b. evaluare pedagogica
  • c. psihodiagnoza
  • d. diagnostic complex
  • e. evaluare psiho-somatica
12 ) (23 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Din perspectiva teoriilor personalitatii ceea ce este comun tuturor oamenilor, atributele constante de-a lungul vietii acestora, cele care exercita o influenta larga asupra comportamentului poarta denumirea de:
  • a. nucleu al personalitatii
  • b. periferia personalitatii
  • c. constante ale personalitatii
  • d. teorii implicite ale personalitatii
  • e. teorii psihosociale
13 ) (123 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Dupa gradul de directivitate al situatiei de interviu, diferentiem urmatoarele tipuri de interviu:
    1. Interviul non-directiv (sau liber)
    2. Interviul semi-directiv (cu ghid de interviu)
    3. Interviul directiv
    4. Interviul super-directiv
  • a. 1+2+3+4
  • b. 1+2+3
  • c. 3+4
  • d. 2+3+4
14 ) (122 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Dupã Dafinoiu, un criteriu frecvent utilizat în clasificarea interviurilor îl reprezintã:
  • a. numarul sedintelor de consiliere
  • b. gradul de directivitate al situatiei de interviu.
  • c. locul unde se desfasoara consilierea
  • d. gradul de severitate a problemei clientului
15 ) (55 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
    S. Freud formuleaza teoria dezvoltarii stadiale a personalitatii, dintre care unul incepe la pubertate. Este vorba despre stadiul denumit:
  • a. oral
  • b. anal
  • c. falic
  • d. genital
  • e. general

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: