Pedagogie Brasov an III


Test Autoevaluare: Managementul clasei de elevi si educational - Sem 1 - 2010-2011 (1061)
Test adaugat de :aliel

1 ) (4 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  cerintele managementului scolar;
  • 0.
2 ) (10 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    O stiinta analizeaza managementul educational din perspectiva teoriilor organizarii si a conducerii diferitelor structuri organizationale. Este vorba despre:
  • a. antropologie
  • b. sociologie
  • c. lingvistica
  • d. politologie
  • e. psihologie 11. O stiinta abordeaza managementul educational prin capacitatea sa de a reflecta simultan stiinta si arta conducerii. Este vorba despre:
3 ) (5 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
  stilul managerial al cadrului didactic.
Doar una dintre variantele de raspuns de mai jos cuprinde toti factorii necesari pentru o analiza completa a personalitatii cadrului didactic. Care este aceasta varianta?
  • a. 1+2+3
  • b. 1+2+3+5
  • c. 1+2+3+4
  • d. 1+2+4+5
  • e. 2+3+4+5 98. Una dintre dimensiunile caracteristice stilului managerial al cadrului didactic include proiectarea şi planificarea. Este vorba despre:
4 ) (3 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  folosirea in exces a influentei de catre profesor;
  • 0.
5 ) (1 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Termenul de “management” desemneaza:
  • a. stiinta, arta si tehnica de a planifica, a organiza si a controla elementele unui sistem, ale unui domeniu de activitate specific
  • b. o colectie de termeni specifici privind activitatea manageriala
  • c. o metodologie de abordare globala, optima, strategica a activitatii de educatie, ansamblul de principii si functii, de norme si metode de conducere care asigura realizarea obiectivelor sistemului educativ
  • d. stiinţa si arta de a pregati resursele umane, de a forma personalitati potrivit unor finalitati solicitate de societate şi acceptate de individ.
  • e. o specializare a cadrelor didactice de conducere 2. Termenul de “management educational” se refera la:
6 ) (3 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  stilul educational al cadrului didactic;
  • 0.
7 ) (240 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
    Un tip de proiect intalnit in educatie se refera la orice actiune de configurare si anticipare a activitatilor si proceselor educationale concrete. Este vorba despre proiectele de tip:
  • a. educational ( didactic )
  • b. indecis
  • c. curricular
  • d. non-formal
  • e. institutional 241. Un tip de proiect intalnit in educatie este un instrument al politicii manageriale a directorului. Este vorba despre proiectele de tip:
8 ) (157 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Situatia in care apare un eveniment (complex de evenimente) neasteptate, dar si neplanificate, generatoare de periculozitate pentru climatul, sanatatea ori siguranta organizatiei (a clasei) respective si a membrilor acesteia poarta denumirea de:
  • a. criza educationala
  • b. criza individuala
  • c. criza sistemica
  • d. criza bilaterala
  • e. criza non-liniara 158. Una dintre caracteristicile crizei educationale se refera la faptul ca aceasta debuteaza de regula prin afectarea sistemului informational (viciaza mesajele). Este vorba despre:
9 ) (92 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Implicarea indivizilor numai prin raportare la valorile si scopurile generale ale clasei de elevi exprima calitatea acesteia de a fi:
  • a. simultana
  • b. sociala
  • c. semnificanta
  • d. descriptiva
  • e. descrisa 93. Unul dintre factorii care influenteaza atractia interpersonala este preferinta pentru persoanele (colegii) care-si desfasoara activitatea in aproprierea noastra. Este vorba depre:
10 ) (78 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Elementele centrale ale dimensiunii psihologice sunt reprezentate de cunoasterea si respectarea:
  • a. cerintelor normative
  • b. particularitatilor individuale ale elevilor
  • c. constiintei colective
  • d. obiectivelor didactice
  • e. elementelor ergonomice 79. O dimensiune a managementului clasei de elevi vizează caracteristicile grupului clasa comparativ cu cele ale grupului social in general. Este vorba despre dimensiunea:
11 ) (29 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Un tip de argumente care pledeaza pentru necesitatea abordării activitatilor din clasa de elevi din perspectiva managementului se refera la faptul ca orice clasa presupune asocierea unui numar de indivizi cu statute şi roluri bine definite, in vederea realizarii unor obiective. Este vorba despre argumentele de tip:
  • a. organizational
  • b. epistemic
  • c. istoric
  • d. sociologic
  • e. psihologic 30. Un tip de argumente care pledeaza pentru necesitatea abordarii activitatilor din clasa de elevi din perspectiva managementului se refera la deschiderea spre noi teorii, spre noi abordari stiintifice a stiintelor socio-umane, inclusiv a pedagogiei. Este vorba despre argumentele de tip:
12 ) (2 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  personalitatea cristalizata;
  • 0.
13 ) (58 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Activitatea de a evalua unul sau mai mulţi candidati prin prisma unui post vacant in invatamant si a evidentia o concordanta cat mai buna intre candidat si munca sa poarta denumirea de
  • a. selectie
  • b. recrutare
  • c. profilare
  • d. restructurare
  • e. organizare 59. Una dintre activitatile prealabile selectiei vizeaza atributiile, respectiv fisa procedurala a postului. Este vorba despre:
14 ) (1 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  relaţia afectiva stabilita intre profesor si elevi;
  • 0.
15 ) (192 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Tulburarile comportamentale nu pot fi intelese decat prin raportarea la dezvoltarea copilului din punct de vedere:
  • a. bio-psiho-social
  • b. organizational
  • c. dinamic
  • d. convergent
  • e. somatic 193. Prin raportare la nivelurile de clasificare a tulburarilor de comportament, cazurile de copii cu labilitate pot fi incadrate in nivelul:

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: