Pedagogie Brasov an III


Test Autoevaluare: Managementul clasei de elevi si educational - Sem 1 - 2010-2011 (1058)
Test adaugat de :aliel

1 ) (78 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Elementele centrale ale dimensiunii psihologice sunt reprezentate de cunoasterea si respectarea:
  • a. cerintelor normative
  • b. particularitatilor individuale ale elevilor
  • c. constiintei colective
  • d. obiectivelor didactice
  • e. elementelor ergonomice 79. O dimensiune a managementului clasei de elevi vizează caracteristicile grupului clasa comparativ cu cele ale grupului social in general. Este vorba despre dimensiunea:
2 ) (2 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  personalitatea cristalizata;
  • 0.
3 ) (2 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  perceptia elevului asupra profesorului;
  • 0.
4 ) (38 - SINGLE SELECT) (E ai ales : )
    Una dintre paradigmele care orienteazã domeniul de studiu al managementului clasei este centrata pe individ, in diferite ipostaze sociale, pe ideea ca o colectivitate este formata din persoane ce desfasoara acte constiente, care nu pot fi cuprinse într-o teorie generala. Este vorba de paradigma:
  • a. novatoare
  • b. introspectiva
  • c. clasei de elevi
  • d. normativa
  • e. interpretativa 39. Grupul scolar este definit ca totalitate de persoane reunite cu scopul desfăşurării unor activităţi specifice, avand caracteristicile unui:
5 ) (1 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  relaţia afectiva stabilita intre profesor si elevi;
  • 0.
6 ) (1 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Termenul de “management” desemneaza:
  • a. stiinta, arta si tehnica de a planifica, a organiza si a controla elementele unui sistem, ale unui domeniu de activitate specific
  • b. o colectie de termeni specifici privind activitatea manageriala
  • c. o metodologie de abordare globala, optima, strategica a activitatii de educatie, ansamblul de principii si functii, de norme si metode de conducere care asigura realizarea obiectivelor sistemului educativ
  • d. stiinţa si arta de a pregati resursele umane, de a forma personalitati potrivit unor finalitati solicitate de societate şi acceptate de individ.
  • e. o specializare a cadrelor didactice de conducere 2. Termenul de “management educational” se refera la:
7 ) (177 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
    Una dintre etapele gestionarii situatiilor de criza educationala se refera la esalonarea in timp a pasilor necesari. Este vorba despre etapa denumita:
  • a. identificarea si cunoasterea
  • b. stabilirea etiologiei situatiilor de criza
  • c. decizia
  • d. programul de interventie
  • e. evaluarea 178. Una dintre etapele gestionarii situatiilor de criza educationala se refera la formularea de concluzii si angajarea tuturor celor implicate in actul de cunoastere si de prevenire a viitoarelor situatii de criza. Este vorba despre etapa denumita:
8 ) (4 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  cerintele managementului scolar;
  • 0.
9 ) (4 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  gradul de individualizare a strategiilor de interventie ale cadrului didactic;
  • 0.
10 ) (1 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  personalitatea de baza;
  • 0.
11 ) (157 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Situatia in care apare un eveniment (complex de evenimente) neasteptate, dar si neplanificate, generatoare de periculozitate pentru climatul, sanatatea ori siguranta organizatiei (a clasei) respective si a membrilor acesteia poarta denumirea de:
  • a. criza educationala
  • b. criza individuala
  • c. criza sistemica
  • d. criza bilaterala
  • e. criza non-liniara 158. Una dintre caracteristicile crizei educationale se refera la faptul ca aceasta debuteaza de regula prin afectarea sistemului informational (viciaza mesajele). Este vorba despre:
12 ) (29 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Un tip de argumente care pledeaza pentru necesitatea abordării activitatilor din clasa de elevi din perspectiva managementului se refera la faptul ca orice clasa presupune asocierea unui numar de indivizi cu statute şi roluri bine definite, in vederea realizarii unor obiective. Este vorba despre argumentele de tip:
  • a. organizational
  • b. epistemic
  • c. istoric
  • d. sociologic
  • e. psihologic 30. Un tip de argumente care pledeaza pentru necesitatea abordarii activitatilor din clasa de elevi din perspectiva managementului se refera la deschiderea spre noi teorii, spre noi abordari stiintifice a stiintelor socio-umane, inclusiv a pedagogiei. Este vorba despre argumentele de tip:
13 ) (3 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  folosirea in exces a influentei de catre profesor;
  • 0.
14 ) (3 - SINGLE SELECT) ( ai ales : )
  stilul educational al cadrului didactic;
  • 0.
15 ) (5 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
  politica ministerului educatiei.
Doar una dintre variantele de raspuns de mai jos cuprinde toti factorii care determina influenta profesorului. Care este aceasta?
  • a. 1+2+3
  • b. 1+2+3+5
  • c. 1+2+3+4
  • d. 1+2+4+5
  • e. 2+3+4+5 91. In ultimii ani conceptul de implicare este mult utilizat in literatura psihosociologica, in mod special in ceea ce priveste implicarea in:

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: