Pedagogie Brasov an III


Test Autoevaluare: Managementul clasei 2013 - Sem 1 - 2011-2012 (857)
Test adaugat de :Tarita

1 ) (84 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
   Actiunea de influenta educationala desfasurata de cadrul didactic in scopul respectarii normelor explicite de către elevi se soldeaza, de cele mai multe ori, cu fenomene de:
  • a. conformare fortata
  • b. conformism
  • c. negociere
  • d. conformare acceptata
  • e. obedienta
2 ) (99 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
   Una dintre dimensiunile caracteristice stilului managerial presupune adaptarea la exigentele si variabilele situatiei. Este vorba despre:
  • a. omogenitate si structurare
  • b. nivelul strategic
  • c. nivelul instrumental
  • d. nivelul tangibil
  • e. personalitatea de baza
3 ) (49 - SINGLE SELECT) (E ai ales : )
   Relatiile care se manifesta in interiorul clasei de elevi si care determină climatul psihosocial poarta denumirea de relatii:
  • a. impersonale
  • b. evidentiate
  • c. excelente
  • d. interpersonale
  • e. educative
4 ) (58 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
   Activitatea de a evalua unul sau mai mulţi candidati prin prisma unui post vacant in invatamant si a evidentia o concordanta cat mai buna intre candidat si munca sa poarta denumirea de
  • a. selectie
  • b. recrutare
  • c. profilare
  • d. restructurare
  • e. organizare
5 ) (54 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
   Doar unul dintre variantele de raspuns de mai jos include cele doua mai cunoscute perspective de abordare a clasei ca grup social specific. Indicati varianata corecta!
  • a. psihosociala si organizationala
  • b. didactica si psihosociala
  • c. didactica si etica
  • d. deontologica si logica
  • e. didactica si economica
6 ) (85 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
   Interdependenta atitudinala si de interventie a cadrului didactic in situatii de criza este dependenta de prezenta la acesta a:
  • a. capacitatilor reglatorii
  • b. proceselor motivationale
  • c. capacitatilor inovatoare
  • d. proceselor volitionale
  • e. cunoasterii grupului
7 ) (21 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
   Una dintre functiile managementului educational implica valorificarea tuturor resurselor pedagogice. Este vorba despre functia de:
  • a. planificare şi organizare a sistemului de invatamant
  • b. orientare a metodologica a procesului de invatamant
  • c. reglare şi autoreglare a sistemului de invatamant si a procesului de invatamant
  • d. adaptare la economia de piata
  • e. negociere cu managerii organizatiei scolare
8 ) (17 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
   Una dintre caracteristicile specifice ale managementului educational arată cum trebuie realizate obiectivele şi aplicate metodologiile. Este vorba despre:
  • a. caracterul complex al actiunilor
  • b. caracterul participativ
  • c. caracterul prospectiv
  • d. caracterul indicativ-instrumental
  • e. caracterul dinamic
9 ) (121 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
   Din punctul de vedere al nivelului ierarhic implicat, un tip de decizii educationale privesc actul educational din cadrul clasei de elevi. Este vorba de deciziile de tip:
  • a. algoritmic
  • b. de rutina
  • c. strategic
  • d. tactic
  • e. creatoare
10 ) (109 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
   Unul dintre rolurile manageriale de baza ale cadrului didactic include functia de conexiune inversa. Este vorba despre rolul de:
  • a. planificare
  • b. organizare
  • c. control si indrumare
  • d. evaluare
  • e. consiliere
11 ) (47 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
   Un tip de procese de grup care au loc in cadrul grupurilor scolare re refera la faptul ca atractia dintre membrii clasei constituie o conditie fundamentala a performantelor scolare inalte. Este vorba despre procesul:
  • a. afectiv- axiologic
  • b. comunicare
  • c. echivalare
  • d. realizare a sarcinii
  • e. influenta
12 ) (105 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
   Unul dintre rolurile manageriale de baza ale cadrului didactic include realizarea echilibrului autoritate-putere-responsabilitate. Este vorba despre rolul de:
  • a. planificare
  • b. organizare
  • c. control si indrumare
  • d. evaluare
  • e. consiliere
13 ) (65 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
   In stransa legatura cu formarea competentelor didactice ale cadrelor didactice se pune problema:
  • a. compensarii competentelor didactice
  • b. deontologiei didactice
  • c. deontologiei organizatiei scolare
  • d. relatiei parinti-copii
  • e. reorientarii profesionale
14 ) (40 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
   Una dintre caracteristicile grupului scolar se refera la faptul ca acesta reflecta convergenta dintre membrii săi. Aceasta caracteristica poarta denumirea de:
  • a. coeziune
  • b. convergenta
  • c. concatenare
  • d. cooperare
  • e. coactiune
15 ) (34 - SINGLE SELECT) (E ai ales : )
   Un tip de argumente care pledeaza pentru necesitatea abordarii activitatilor din clasa de elevi din perspectiva managementului se refera la faptul ca in clasa de elevi au loc raporturi si interactiuni, luari de pozitii personale fata de altii. Este vorba despre argumentele de tip:
  • a. organizational
  • b. epistemic
  • c. istoric
  • d. sociologic
  • e. psihologic

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: