Pedagogie Brasov an III


Test Autoevaluare: FUNDAMENTELE PEDAGOGIEI - licenta - Sem 2 - 2010-2011 (9670)
Test adaugat de :etaN

1 ) (50 - MULTI SELECT) (b ai ales : )
   Conform paradigmei triplizarii educatiei, educatia individualizata se caracterizeaza prin:
   A. elevul este in centrul atentiei
   B. programele educationale sunt individualizate
   C. procesele de invastare sunt reproductive
   D. centrarea pe cum se invata (pe proces)
   E. recompense si satisfactii personale
  • a. A+B+C+D
  • b. A+B+D+E
  • c. A+C+D+E
  • d. B+C+D+E
2 ) (119 - MULTI SELECT) (b ai ales : )
   Educatia centrata pe informatie, specifica paradigmei educationale
traditionale, implica:
   A. Centrarea procesului educational pe profesor;
   B. Realizarea unor programe educationale diferentiate;
   C. Realizarea unor programe educationale standard;
   D. Situarea elevului în centrul procesului educational.
  • a. A+B
  • b. A+C
  • c. A+D
  • d. B+C
  • e. B+D
3 ) (113 - MULTI SELECT) (b ai ales : )
   Actiunile educationale permit:
   A. Organizare;
   B. Sistematizare;
   C. Structurare;
   D. Planificare
  • a. A+B+C
  • b. A+C+D
  • c. B+C+D
  • d. A+B+D
4 ) (41 - MULTI SELECT) (c ai ales : )
   Noile provocari lansate educatiei de globalizarea acestui proces sunt:
   A. provocarea incluziunii sociale
   B. provocarea diviziunii sociale
   C. provocarea cunoasterii
   D. provocarea descentralizarii
   E. provocarea centralizarii
   F. provocarea resurselor
  • a. A+B+C+E
  • b. A+C+D+E
  • c. A+C+D+F
  • d. A+D+E+F
5 ) (46 - MULTI SELECT) (a ai ales : )
   Conform paradigmei triplizarii in educatie, prin individualizarea educatiei se urmareste:
   A. stimularea motivatiei si creativitatii elevilor
   B. predarea si invatarea prin intermediul programelor educationale individualizate
   C. colaborarea dintre scoala si familie
   D. incurajarea elevilor pentru auto-invatare
  • a. A+B+D
  • b. B+C+D
  • c. A+C+D
  • d. A+B+C
6 ) (14 - MULTI SELECT) (d ai ales : )
   Statutul stiintific al pedagogiei este conferit de faptul ca ea:
   A. dispune de un obiect propriu de studiu;
   B. dispune de metode specifice de investigare;
   C. dispune de sarcini precise;
   D. dispune de un sistem conceptual specific;
   E. are o finalitate precisa.
  • a. A+B+C+D
  • b. A+C+D+E
  • c. B+C+D+E
  • d. A+B+D+E
7 ) (115 - MULTI SELECT) (b ai ales : )
   Paradigma triplizarii educatiei este analizata în cadrul perspectivei:
   A. sistemice;
   B. holistice;
   C. structurale;
   D. evolutioniste
  • a. A
  • b. B
  • c. C
  • d. D
8 ) (116 - MULTI SELECT) (b ai ales : )
   Functiile socio-umane ale educatiei surprinse la nivel individual sunt:
   A. dezvoltarea maximala a potentialului psihic al elevilor;
   B. dezvoltarea maximala a potentialului axiologic al elevilor;
   C. dezvoltarea maximala a potentialului social al elevilor;
   D. dezvoltarea maximala a potentialului global al elevilor.
  • a. A+B
  • b. A+C
  • c. A+D
  • d. B+C
  • e. B+D
9 ) (66 - MULTI SELECT) (d ai ales : )
   Competentele de baza nu se formeaza numai prin educatia initiala ci si prin:
   A. Activitati de actualizare
   B. Activitati de compensare
   C. Activitati vocationale
   D. Activitati de educatie de baza pentru adulti
  • a. A+B+C
  • b. B+C+D
  • c. A+C+D
  • d. A+B+D
10 ) (84 - MULTI SELECT) (d ai ales : )
   Efectele pozitive asupra elevilor ale parteneriatului scoala- familie, vizeaza:
   A. imbogatirea cunostintelor
   B. cresterea calitatii temelor pentru acasa
   C. motivatia crescuta a elevilor pentru invatare
   D. imbunatatirea climatului scolar
   E. alegerea potrivita a profesiunii
  • a. A+B+C+D
  • b. A+B+D+E
  • c. B+C+D+E
  • d. A+B+C+E
11 ) (16 - MULTI SELECT) (c ai ales : )
   Prin prisma cerintei finalitatii, pedagogia are o valoare:
   A. gneoseologica;
   B. axiologica;
   C. culturologica;
   D. praxiologica;
   E. psihologica.
  • a. A+B
  • b. A+E
  • c. A+D
  • d. D+E
12 ) (58 - MULTI SELECT) (d ai ales : )
   Conditiile care au impus principiul educatiei permanente in practica educationala sunt:
   A. actuala explozie informationala;
   B. schimbarile din viata economica si sociala;
   C. elementele de stabilitate la nivel social;
   D. schimbarile din structura demografica;
   E. schimbarile din statutul economico- social al indivizilor.
  • a. A+B+C+D
  • b. A+C+D+E
  • c. A+C+D+E
  • d. A+B+D+E
13 ) (43 - MULTI SELECT) (c ai ales : )
   Reformele educationale in tarile membre ale U.E. trebuie sa urmareasca realizarea:
   A. societatii educationale
   B. economiei conduse de cunoastere
   C. tehnologiei bazate pe informatie
   D. culturii localizate
  • a. A+C+D
  • b. B+C+D
  • c. A+B+C
  • d. A+C+D
14 ) (90 - MULTI SELECT) (b ai ales : )
   Obiectivul general al educatiei morale il constituie formarea:
   A. conduitei morale
   B. constiintei morale
   C. convingerilor morale
   D. judecatii morale
  • a. A
  • b. B
  • c. C
  • d. D
15 ) (38 - MULTI SELECT) (c ai ales : )
   Iesirea educatiei din granitele nationale a determinat incorporarea in curriculum-urile sistemelor nationale de invatamant a:
   A. Dimensiunii globale a educatiei
   B. Dimensiunii sistemice a educatiei
   C. Dimensiunii culturale a educatiei
   D. Dimensiunii interculturale a educatiei
  • a. A+B
  • b. A+C
  • c. A+D
  • d. B+C
  • e. B+D

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: