Pedagogie Brasov an III


Test Autoevaluare: fundamente + tmi + te - Sem 2 - 2012-2013 (11331)
Test adaugat de :urucu iulia

1 ) (31 - SINGLE SELECT) (d ai ales : )
   Pentru care dintre tehnicile de testare de mai jos (una singura), este caracteristica urmatoarea
recomandare de ordin tehnic:
Se va indica o limita de timp pentru fiecare raspuns.
  • a. Tehnica alegerii duale
  • b. Tehnica alegerii multiple
  • c. Tehnica perechilor
  • d. Tehnica raspunsului deschis
  • e. Tehnica raspunsului scurt
2 ) (5 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Cititi cu atentie enuntul de mai jos si decideti daca, din perspectiva celor studiate la
curs, este adevarat sau fals..
Enunt: Succesiunea judicioasa a întrebarilor formulate de profesor este deosebit de importanta în contextul metodei discutiei dirijate.
  • Adevarat Fals
3 ) (34 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Nivelurile de impact ale educatiei avute in vedere in cadrul perspectivei holistice sunt:
  • A. individual
  • B. grupal
  • C. institutional
  • D. comunitar
  • E. national
  • F. international/global
  • a. A+B+C+D+E
  • b. A+C+D+E+F
  • c. A+B+C+D+F
  • d. A+B+C+E+F
4 ) (6 - SINGLE SELECT) (d ai ales : )
   Care dintre elementele prezentate mai jos (unul singur) nu reprezinta o perspectiva
asupra predarii identificabila în învatamântul contemporan?
  • a. Perspectiva comportamentalista
  • b. Perspectiva personalista
  • c. Perspectiva rationalista
  • d. Perspectiva scientologica
5 ) (37 - SINGLE SELECT) (e ai ales : )
   Pentru care dintre tehnicile de testare de mai jos (una singura), este caracteristica urmatoarea
recomandare de ordin tehnic:
Se va evita folosirea unor fragmente extrase din manuale.
  • a. Tehnica alegerii duale
  • b. Tehnica alegerii multiple
  • c. Tehnica perechilor
  • d. Tehnica raspunsului deschis
  • e. Tehnica raspunsului scurt
6 ) (69 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   Principalele trasaturi ale educatiei formale sunt:
  • A. este institutionalizata;
  • B. este riguros proiectata;
  • C. este organizata;
  • D. are caracter facultativ;
  • E. este generalizata.
  • a. A+B+C+D
  • b. A+C+D+E
  • c. B+C+D+E
  • d. A+B+C+E
  • e. A+B+D+E
7 ) (6 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
   Cititi cu atentie enuntul de mai jos si decideti daca, din perspectiva celor studiate la
curs, este adevarat sau fals.
Enunt: Tehnicile obiective de testare educationala sunt de preferat celor subiective.
  • Adevarat Fals
8 ) (9 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   Sociologia educatiei s-a constituit din nevoia de a studia:
  • A. Raportul educatiei cu celelalte fenomene sociale
  • B. Sistemul scolar si mobilitatea sociala si socioprofesionala
  • C. Fenomenul educativ in evolutia si dinamica sa D. Clasa de elevi ca grup social
  • a. A+B+C
  • b. A+C+D
  • c. B+C+D
  • d. A+B+D
9 ) (106 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   Modalitatile practice prin care noile educatii pot fi implementate in programele educationale sunt:
  • A. introducerea lor ca discipline distincte
  • B. crearea de module tematice specifice noilor educatii
  • C. receptivitatea si spiritul critic
  • D. introducerea de mesaje care tin de aceste noi continuturi in cadrul disciplinei clasice
  • a. A+B+C
  • b. A+C+D
  • c. B+C+D
  • d. A+B+D
10 ) (142 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
   Pedagogia, ca stiinta, a aparut si a evoluat datorita:
  • A. Evolutiei stiintelor despre om si societate;
  • B. Necesitatii orientarii scolare a tinerilor;
  • C. Fundamentarii stiintifice a procesului de formare a personalitatii tinerilor;
  • D. Perfectionarii metodelor de realizare a educatiei.
  • a. A
  • b. B
  • c. C
  • d. D
11 ) (154 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
   Evidentiind rolul educatiei, M. Debesse afirma si faptul ca:
  • A. Educatia nu creeaza omul, ci il ajuta sa creeze
  • B. Educatia nu creeaza omul, ci il ajuta sa se creeze
  • C. Educatia creeaza omul si il ajuta sa creeze
  • D. Educatia nu creeaza omul si nu il ajuta sa creeze
  • a. A
  • b. B
  • c. C
  • d. D
12 ) (124 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Educatia limitata la scoala, specifica paradigmei educationale traditionale, implica:
  • A. Învatarea pentru sine (separata);
  • B. Perioade fixe si in cadrul scolii;
  • C. Învatare in domenii variate;
  • D. Învatare in retea.
  • a. A+B
  • b. A+C
  • c. A+D
  • d. B+C
  • e. B+D
13 ) (58 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
   Conditiile care au impus principiul educatiei permanente in practica educationala sunt:
  • A. actuala explozie informationala;
  • B. schimbarile din viata economica si sociala;
  • C. elementele de stabilitate la nivel social;
  • D. schimbarile din structura demografica;
  • E. schimbarile din statutul economico- social al indivizilor.
  • a. A+B+C+D
  • b. A+C+D+E
  • c. A+C+D+E
  • d. A+B+D+E
14 ) (8 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Psihologia invatarii analizeaza:
  • A. Modul in care aplicarea diferitelor metode de invatamant produce variate efecte in psihicul elevilor
  • B. Particularitatile de varsta ale elevilor si evolutia acestora
  • C. Particularitatile individuale ale elevului si evolutia acestora D. Modul in care functioneaza diferitele mecanisme ale insusirii cunostintelor si formarii priceperilor si deprinderilor
  • a. A+B
  • b. A+C
  • c. A+D
  • d. B+C
  • e. B+D
15 ) (30 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Raportarea educatiei la dimensiunile existentei umane a pus in evidenta urmatoarele functii ale acesteia:
  • A. functia cognitiva
  • B. functia culturala
  • C. functia economica
  • D. functia axiologica
  • E. functia praxiologica
  • a. A+B+C
  • b. A+C+D
  • c. A+C+E

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: