Pedagogie Brasov an II


Test Autoevaluare: TEORIA SI METODOLOGIA CURRICULUM-ULUI (PEDAGOGIE I) - Sem 1 - 2009-2010 (1016)
Test adaugat de :etaN

1 ) (17 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    Educatia se realizeaza din perspectiva unui ideal de persoana, ideal acordat la reperele culturale si istorice, nationale si internationale, precum si la determinante psihologice, care tin de psihologia varstelor sau de caracteristicile unei generatii.
  • Adevarat Fals
2 ) (13 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Ce tip de curriculum desemneaza materialele curriculare aditionale, precum culegeri de texte si exercitii, cursuri de perfectionare, echipamente electronice?
  • a. curriculum recomandat
  • b. curriculum predat;
  • c. curriculum de suport
  • d. curriculum testat
3 ) (53 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Ghidurile si materialele metodice sunt elaborate fara a face corespondenta dintre starea de pregatire a elevului/prescolarului pentru receptarea unor noi continuturi si modul de prezentare a acestora.
  • Adevarat Fals
4 ) (68 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Toate finalitatile educationale sunt stabilite de catre Ministerul Educatiei prin comisii de specialitate.
  • Adevarat Fals
5 ) (38 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    Planul-cadru reprezinta un document reglator esential care planifica resursele de timp ale
  procesului de predare-invatare, oferind solutii de optimizare a bugetului de timp.
  • Adevarat Fals
6 ) (37 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    Parteneriatul scoala-familie-societate implica sase tipuri fundamentale de implicare: calitatea de parinte, comunicarea intre casa si scoala, voluntariatul, invatarea acasa, luarea deciziilor, colaborarea cu comunitatea.
  • Adevarat Fals
7 ) (11 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Sistemul institutional al educatiei permanente se refera numai la structura invatamantului obligatoriu.
  • Adevarat Fals
8 ) (16 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Ce tip de curriculum urmareste aprofundarea obiectivelor de referinta ale Curriculum-ului - nucleu prin noi obiective de referinta si unitati de continut, in numarul maxim de ore prevazut in plaja orara a unei discipline?
  • a. optionalul
  • b. curriculum extins
  • c. curriculum aprofundat
9 ) (8 - MULTI SELECT) (E ai ales : )
    Organizarea planurilor de invatamant pe arii curriculare ofera:
  • a. posibilitatea integrarii demersului mono-disciplinar actual intr-un cadru interdisciplinar
  • b. echilibrarea ponderilor acordate diferitelor domenii si obiecte de studiu
  • c. concordanta cu teoriile actuale privind procesul, stilul si ritmurile invatarii
  • d. continuitatea si integralitatea demersului didactic pe intreg parcursul scolar al fiecarui elev
  • e. toate afirmatiile mentionate mai sus
10 ) (73 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Insusirile explicit formulate prin idealul educational nu includ autonomia si creativitatea persoanei.
  • Adevarat Fals
11 ) (24 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Pedagogia, ca stiinta a educatiei, nu este si nu trebuie sa fie implicata in relatii interdisciplinare.
  • Adevarat Fals
12 ) (39 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
    La care functii ale educatiei face referire textul?
Functiile ..................... ale educatiei se refera la impactul acesteia asupra dezvoltarii constiintei democratice.
  • a. politice
  • b. socio-umane
  • c. culturale
  • d. educationale
  • e. tehnico-economice
13 ) (62 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Asigurarea concordantei intre teorie si practica nu este un principiu al educatiei tehnologice, ci al educatiei informale.
  • Adevarat Fals
14 ) (23 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    C. Cucos isi exprima parerea conform careia calitatea de a fi arta apartine educatiei si nu pedagogiei.
  • Adevarat Fals
15 ) (13 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Educatia permanenta include numai modalitatile formale (institutionale) de educatie.
  • Adevarat Fals

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: