Pedagogie Brasov an II


Test Autoevaluare: TEORIA SI METODOLOGIA CURRICULUM-ULUI (PEDAGOGIE I) - Sem 1 - 2009-2010 (1007)
Test adaugat de :etaN

1 ) (50 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Curriculumul nucleu presupune libertatea optiunilor pentru anumite activitati didactice, in functie de specificul zonei geografice sau al comunitatii din care face parte scoala.
  • Adevarat Fals
2 ) (34 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    La nivel individual, scoala asigura transmiterea valorilor culturale dominante in societate.
  • Adevarat Fals
3 ) (69 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    Finalitatile educationale, pana nivelul obiectivelor operationale, sunt stabilite de catre Ministerul Educatiei prin comisii de specialitate.
  • Adevarat Fals
4 ) (8 - MULTI SELECT) (E ai ales : )
    Organizarea planurilor de invatamant pe arii curriculare ofera:
  • a. posibilitatea integrarii demersului mono-disciplinar actual intr-un cadru interdisciplinar
  • b. echilibrarea ponderilor acordate diferitelor domenii si obiecte de studiu
  • c. concordanta cu teoriile actuale privind procesul, stilul si ritmurile invatarii
  • d. continuitatea si integralitatea demersului didactic pe intreg parcursul scolar al fiecarui elev
  • e. toate afirmatiile mentionate mai sus
5 ) (13 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    Ce tip de curriculum desemneaza materialele curriculare aditionale, precum culegeri de texte si exercitii, cursuri de perfectionare, echipamente electronice?
  • a. curriculum recomandat
  • b. curriculum predat;
  • c. curriculum de suport
  • d. curriculum testat
6 ) (45 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
    “A invata sa faci” presupune:
  • a. a fi indeminatic
  • b. a avea competente tehnice
  • c. a te forma profesional
7 ) (56 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Educatia nonformala este intentionata, organizata, sistematica si evaluata, incredintata unor educatori cu o pregatire speciala si realizata in institutii specializate.
  • Adevarat Fals
8 ) (12 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
    Ce tip de curriculum ofera o baza de cunostinte, abilitati si comportamente obligatorii pentru toti cursantii pe parcursul primelor stadii ale scolaritatii?
  • a. curriculum subliminal;
  • b. curriculum informal
  • c. curriculum specializat
  • d. curriculum general (core-curriculum)
9 ) (48 - MULTI SELECT) (D ai ales : )
    Care dintre trasaturile urmatoare nu este definitorie pentru conceptul de societate educativa (learning society):
  • a. invatare continua
  • b. responsabilitate pentru propria evolutie sociala
  • c. confirmarea progresului
  • d. invatare pentru sine
  • e. parteneriat social
10 ) (42 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
    Care sunt metacompetentele menite sa asigure relevanta educatiei pentru viitor la care face referire Raportul Comisiei Internationale pentru Educatie a UNESCO (2000). Alegeti raspunsurile corecte.
    a. ”a invata sa faci”
    b. ”a invata cat mai multe informatii”
    c. ”a invata sa traiesti alaturi de altii”
    d. ”a invata sa cunosti”
    e. ”a invata sa fii”
    f. ”a invata sa traiesti impreuna cu ceilalti”
    Raspuns: a, d, e, f.
  • a. A+D+E+F
  • b. A+B+C+D
  • c. C+D+F
  • d. A+C+D+E
11 ) (27 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    Activitatile de reciclare, de reorintare profesionala sunt actiuni parascolare (complementare) ale educatiei nonformale.
  • Adevarat Fals
12 ) (41 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
    Paradigma triplizarii in educatie (Cheng) se refera la:
  • a. trei planuri: social, tehnico-economic si cultural
  • b. multiplicarea perspectivelor educationale, respectiv globalizarea, localizarea si individualizarea educatiei
  • c. trei misiuni principale ale politicilor educationale europene: Europa cunoasterii, spatiul cultural european si mobilitatea educationala
13 ) (75 - ADEV/FALS) (T ai ales : )
    Obiectivul educational stabileste achizitii specifice, concrete, testabile, controlabile dupa un interval de timp relativ scurt.
  • Adevarat Fals
14 ) (25 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Educatia formala este educatia desfasurata planificat si sistematic in institutiile nonscolare
  • Adevarat Fals
15 ) (9 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Paradigma triplizarii educatiei promoveaza programe educationale standard.
  • Adevarat Fals

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: