Pedagogie Brasov an II


Test Autoevaluare: filozofia pedagogiei - Sem 1 - 2009-2010 (20492)
Test adaugat de :etaN

1 ) (12 - SINGLE SELECT) (a ai ales : )
   Institutia de învatamânt fondata de Aristotel se numea:
  • a. Liceu
  • b. Academie
  • c. Universitate
2 ) (30 - SINGLE SELECT) (a ai ales : )
   În filosofia neokantiana, „Scoala de la Marburg” a fost urmata de:
  • a. Filosofia analitica, si Analiza logica a limbajului si a stiintei
  • b. Existentialism si Filosofia vietii
  • c. Utilitarism si Pragmatism
3 ) (36 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
   Fenomenele care au influentat educatia la începutul mileniului trei sunt:
  • a. Saracia, religia, terorismul, inflatia
  • b. Globalizarea, secularizarea, informatizarea, deschiderea
  • c. Telefonia mobila, televiziunea, cucerirea cosmosului, disparitia comunismului
4 ) (34 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
   Urmatorul filosof a proclamat „moartea lui Dumnezeu”:
  • a. Otto Spengler
  • b. Fr. Nietzsche
  • c. J.P. Sartre
5 ) (85 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
   Omul ca fiinta care alege a fost definit de:
  • a. Ernest Cassire
  • b. Max Scheler
  • c. Filosofii existentialisti
6 ) (2 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
   Filosofia educatiei este:
  • a. filosofie teoretica
  • b. filosofie practica
  • c. filosofie metafizica
7 ) (14 - SINGLE SELECT) (a ai ales : )
   Rolul sofistilor în educatie a fost urmatorul:
  • a. Au predat diferite cunostinte atenienilor, contra cost
  • b. Au înfiintat scoli si universitati
  • c. Au editat manuale scolare
8 ) (37 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
   Dupa Andrei Marga, „ceea ce împartasesc membrii unei comunitati, constelatia de convingeri, valori, metode înauntrul careia ei formuleaza întrebari si elaboreaza raspunsuri” fomeaza:
  • a. O teorie stiintifica
  • b. O paradigma
  • c. O ipoteza
9 ) (29 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
   În filosofia neokantiana, „Scoala de la Baden” a fondat:
  • a. Pozitivismul logic
  • b. Axiologia
  • c. Sociologia
10 ) (97 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
   Conceptiile fundamentaliste asupra educatiei religioase considera ca educatia religioasa are ca scop:
  • a. Renuntarea la placerile lumesti si trairea în comuniune cu divinitatea
  • b. Formarea oamenilor ca soldati ai divinitatii în lupta împotriva necredinciosilor
  • c. Trairea autentica a vietii religioase în limitele valorilor umane universale
11 ) (19 - SINGLE SELECT) (c ai ales : )
   Rolul scolasticii în evul mediu a fost urmatorul:
  • a. A închis scolile liberale
  • b. A înfiintat centre de rugaciune si penitenta
  • c. A înfiintat scoli si universitati
12 ) (53 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
   Filosofia analitica se preocupa de:
  • a. Analiza perspectivelor filosofice ale stiintelor
  • b. Analiza logico-lingvistica a limbajului stiintelor
  • c. Analiza teoretico-metodologica a structurii stiintelor
13 ) (48 - SINGLE SELECT) (a ai ales : )
   Potrivit pragmatismului, scopul filosofiei este:
  • a. Sa determine criteriile de eficienta a actiunii umane
  • b. Sa determine stiintele folositoare si cele nefolositoare activitatii omului
  • c. Sa elaboreze regulile practice pentru reusita în viata
14 ) (1 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
   Obiectul de studiu al filosofiei este:
  • a. cercetarea problemelor vietii sufletesti
  • b. cercetarea lumii, ca totalitate
  • c. cercetarea problemelor constiintei
15 ) (46 - SINGLE SELECT) (b ai ales : )
   Categoria centrala a paradigmei kantiene a educatiei este:
  • a. Libertatea
  • b. Datoria
  • c. Vointa

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: