Pedagogie Brasov an I


Test Autoevaluare: TEORIA INSTRUIRII - licenta - Sem 1 - 2010-2011 (1209)
Test adaugat de :etaN

1 ) (60 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Unul din factorii care condiţionează decisiv o strategie este:
   a.natura disciplinei
   b.stilul didactic
   c.vârsta elevilor
   d. timpul alocat
   e. mijloacele didactice
  • a. a
  • b. b
  • c. c
  • d. d
  • e. e
2 ) (67 - MULTI SELECT) (F ai ales : )
   Metodele care dezvoltă competenţe relaţionare sunt:
  • a. explicatia
  • b. Demonstratia
  • c. Problematizarea
  • d. Exercitiul
  • e. Prelegerea
  • f. Joc de rol
3 ) (34 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Printre metodele de acţiune simulată întâlnim :
   a. exercitiul
   b. jocul didactic
   c. demonstraţia
   d.conversaţia
   e. prelegerea
  • a. a
  • b. b
  • c. c+d
  • d. d
  • e. e
4 ) (36 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Printre metodele de explorare directă a realităţii întâlnim :
   a. observaţia
   b. învăţarea prin descoperire
   c. demonstraţia
   d.conversaţia
   e. prelegerea
  • a. a
  • b. b
  • c. c+d
  • d. d
  • e. e
5 ) (11 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Printre metodele conversative se numără:
   a. explicaţia
   b. demonstarţia
   c. problematizarea
   d. exerciţiul
   e.prelegerea
  • a. a
  • b. b
  • c. c
  • d. d
  • e. e
6 ) (21 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Modelul instruirii care presupune divizarea conţinuturilor în unităţi mici, ale căror structură şi mod de prezentare sunt supuse unei atente programări este propus de :
   a. J.Piaget
   b. B.F. Skinner
   c. B. Bloom
   d.J. Bruner
   e. I.P. Galperin
  • a. a
  • b. b
  • c. c
  • d. d
  • e. e
7 ) (38 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   Printre metodele de explorare directă a realităţii întâlnim :
   a. lucrări experimentale
   b. învăţarea prin descoperire
   c. demonstraţia
   d.conversaţia
   e. prelegerea
  • a. a
  • b. b
  • c. c
  • d. d
  • e. e
8 ) (7 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   În viziune actuală, postmodernă, predarea este:
   a. transmitere de cunoştinţe
   b. construirea semnificaţiilor cunoştinţelor
   c. dirijarea învăţării elevilor
   d. transmitere de informaţii
   e. organizarea şi transmiterea informaţiilor
  • a. a+d
  • b. b
  • c. c+e
  • d. d
  • e. e
9 ) (13 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Jocul de rol face parte din categoria metodelor
   a. de comunicare conversativă
   b. de acţiune
   c. de explorare a realităţii
   d. de comunicare expozitivă
   e. de simulare
  • a. a
  • b. b
  • c. c
  • d. d
  • e. e
10 ) (29 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   A patra etapă a proiectării didactice, conform algoritmului propus de I.Jinga şi I. Negreţ o reprezintă:
   a. stabilirea unui sistem de evaluare a eficienţei activităţii
   b. stabilirea resurselor
   c. stabilirea strategiei educaţionale
   d. selectarea conţinutului
   e. selectarea metodelor didactice
  • a. a
  • b. b
  • c. c
  • d. d
  • e. e
11 ) (12 - MULTI SELECT) (E ai ales : )
   Exerciţiul face parte din categoria metodelor :
   a. de comunicare orală
   b. de simulare
   c. de explorare a realităţii
   d. de comunicare scrisă
   e. de acţiune
  • a. a
  • b. b
  • c. c
  • d. d
  • e. e
12 ) (22 - MULTI SELECT) (C ai ales : )
   Modelul instruirii care afirmă că învăţarea este o construţie permanentă a semnificaţiilor celor învăţate este:
   a. modelul instruirii programate
   b. modelul temporal al învăţării
   c. modelul constructivist al învăţării
   d. modelul psihogenezei operaţiilor intelectuale
   e. modelul beheviorist al învăţării
  • a. a
  • b. b
  • c. c
  • d. d
  • e. e
13 ) (70 - MULTI SELECT) (B ai ales : )
   Proiectarea de tip curricular este centrată pe :
   1. Continuturi
   2. competente
   3. obiective operationle
   4. obiective cognitive
   5. deprinderi
  • a. 1
  • b. 2
  • c. 3
  • d. 4
  • e. 5
14 ) (6 - MULTI SELECT) (A ai ales : )
   În viziune tradiţională, predarea este:
   a. transmitere de cunoştinţe
   b. construirea semnificaţiilor cunoştinţelor
   c. dirijarea învăţării elevilor
   d. organizarea situaţiilor de învăţare
   e. organizarea contextelor de învăţare
  • a. a
  • b. b
  • c. c
  • d. d
  • e. e
15 ) (61 - MULTI SELECT) (E ai ales : )
   Didactica este:
   1) teoria predarii
   2) practica procesului de învatamânt
   3) arta de a educa oamenii
   4) arta de a-i învata pe altii
   5) teoria procesului de învatamânt
  • a. 1
  • b. 2
  • c. 3
  • d. 4
  • e. 5

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: