Marketing si Afaceri Economice Internationale an II


Test Autoevaluare: Politici de Marketing - Sem 1 - 2009-2010 (3015)
Test adaugat de :pauleduardd

1 ) (24 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Pretul trebuie sa permita realizarea unui profit invers proportional cu investitiile facute.
  
  • Adevarat Fals
2 ) (54 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Ambalajul a devenit obiectul unor activitati cu deosebita creativitate si competitivitate din mai multe motive, exclusiv:
  • a. noile tehnologii
  • b. capriciile conducerii intreprinderii care realizeaza produsul
  • c. noile materiale
  • d. diferitele inovatii
3 ) (176 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Faza imediat premergatoare declinului in cadrul ciclului de viata al produsului este:
  • a. analiza ideilor
  • b. maturitatea
  • c. dezvoltarea
  • d. cresterea
4 ) (151 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
    In ce tip de politica a preturilor, in cazul produselor supuse fluctuatiilor cererii se practica, uneori, o intelegere intre producatori si comercianti, prin care primii se obliga sa asigure o compensatie daca vor reduce pretul intr-o perioada de timp stabilit:
  • a. rabaturile pentru activitatile promotionale
  • b. politica pretului unic fata de aceea a preturilor variabile
  • c. politica garantiilor fata de declinul pretului
  • d. politica reducerii temporare a pretului la unele articole pentru atragerea clientelei
5 ) (140 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Cine are rolul de a permite identificarea produsului sau a fabricii:
  • a. ambalajul
  • b. marca
  • c. produsul
  • d. service-ul post-vanzare
6 ) (42 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
    Sunt denumite si cotatii:
  • a. preturile negociate
  • b. preturile de licitatie
  • c. preturile de bursa
  • d. preturile de tranzactie
7 ) (96 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
    Metoda de stabilire a pretului “cost total + adaos”:
  • a. efectuata pe baza costurilor, insa se tine seama de cererea pietei in determinarea preturilor
  • b. se bazeaza pe conceptele de venit mediu si marginal si cost mediu si marginal
  • c. este cunoscuta in marketing sub numele de stabilirea preturilor potrivit segmentarii cumparatorilor
  • d. reprezinta ideea ca pretul de vanzare pentru o unitate dintr-un produs este egal cu costul total al aceleasi unitati la care se adauga o cota procentuala exprimand beneficiul anticipat, repartizat pe unitatea de produs
8 ) (179 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Stabilirea preturilor specifice se poate face pe mai multe cai. Care dintre urmatoarele nu este adevarata:
  • a. cost total
  • b. analiza marginala
  • c. in legatura cu segmentele cererii
  • d. analiza pragului de rentabilitate
9 ) (160 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Strategia de marketing si tacticile de marketing formeaza:
  • a. conducerea strategica
  • b. politica de marketing
  • c. mixul de marketing
  • d. pozitionarea
10 ) (167 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
    Ce faza nu face parte din ciclul de viata al unui produs:
  • a. faza introducerii pe piata
  • b. faza maturitatii
  • c. faza dezvoltarii
  • d. faza declinului
11 ) (118 - SINGLE SELECT) (A ai ales : )
    Alternativele preturilor de baza:
  • a. numarul lor depinde de amploarea gamei de produse in care intreprinderea poate fi competitiva
  • b. nu se poate efectua cu ajutorul schemei de determinare a diferitelor preturi de baza
  • c. contribuie la determinarea cantitatii de produse anticipata a fi vaduta pe piata
  • d. numarul lor depinde de gradul existent de elasticitate in functie de pret
12 ) (2 - ADEV/FALS) (F ai ales : )
    Instrumentele juridice de protectie sunt marcile de fabrica, de comert si de servicii, brevetele de inventie, modelele de utilitate, denumire de origine.
  
  • Adevarat Fals
13 ) (72 - SINGLE SELECT) (D ai ales : )
    Care dintre urmatoarele afirmatii nu este corecta?
  • a. pe baza sferei de cuprindere a obiectivelor si criteriilor stabilite in platforma de marketing se traseaza de catre seful proiectului obiectivele de baza carora se va orienta colectivul de proiectare
  • b. pentru fiecare desen sau insemn de pe ambalaj seful de proiect trebuie sa ia mici dar importante decizii creatoare
  • c. diversele forme si culori alese sunt de fapt simboluri, fie ca sunt reprezentari geometrice fie ca ilustratiile ambalajului sunt fotografii
  • d. chiar daca nu sunt prezentate sugestiv si intr-o imbinare graitoare simbolurile, indiferent de forma lor, reusesc sa transmita mesajul dorit, si sa influenteze pozitiv consumatorul
14 ) (12 - SINGLE SELECT) (C ai ales : )
    Cea mai utilizata modalitate de asigurare legala a unei marfi este:
  • a. brevetarea inventiei
  • b. desenele industriale
  • c. inregistrarea marcii
15 ) (183 - SINGLE SELECT) (B ai ales : )
    Toate costurile de transport sunt platite de cumparator in cazul:
  • a. preturilor de livrare uniforme
  • b. pretului la locul de productie
  • c. preturilor zonale de livrare
  • d. preturilor variabile

Intrebari: Sesiune noua de invatare:   Afisare tip nou: